برگزاری جشنواره قرآنی سراج ویژه شاگردان جلسات قرآنی شهر تهران

رییس فرهنگسرای قرآن از برگزاری جشنواره قرآنی سراج ویژه شاگردان جلسات قرآنی شهر تهران خبر داد و گفت: پنجمین دوره این جشنواره به دلیل شرایط کنونی کشور و بیماری کرونا ، به صورت مجازی و فقط در رشته قرائت قرآن برگزار می شود.

«رحیم خاکی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای قرآنف گفت: جشنواره قرآنی سراج ویژه شاگردان جلسات قرآنی شهر تهران برگزار می شود.

 

 رییس فرهنگسرای قرآن افزود: پنجمین دوره این جشنواره به دلیل شرایط کنونی کشور و بیماری کرونا، به صورت مجازی  و فقط در رشته قرائت قرآن برگزار می شود. دو مقطع سنی زیر 16 و بالای 16 سال برای این جشنواره مشخص شده که شرکت کنندگان در طول ماه مبارک فرصت دارند ثبت نام کرده و تلاوت های خود را به شماره تماسی که ستاد برگزاری مسابقات اعلام می کند، ارسال نمایند. در مرحله اول بهترین قرائت ها گزینش شده و 3 و 4 خرداد ماه با حضور داوران کشوری در مرحله نهایی به صورت آنلاین ، قرائت های برتر داوری خواهند شد.

 

وی از برگزاری نوزدهمین دوره همایش عمری با قرآن به صورت غیرحضوری، برگزاری دوره آموزش مفاهیم قرآن کریم با عنوان «پرتو آسمانی » از کتاب درس نامه فهم قرآن جلد 1 و 2 نوشته حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی و برگزاری محافل قرآن کریم به صورت آنلاین و لایو در شبکه های اجتماعی خبر داد.برنامه های مجازی با عنوان « بر بال ملائک » تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی در قالب پست و استوری به صورت روزانه شامل دعاها و اذکار ماه رمضان، معرفی منابع احادیث و کتب مناسب قرآنی،‌ برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی و نگارگری مجازی و ... از دیگر فعالیت های فرهنگسرای قرآن در ماه مبارک رمضان است.

 

خاکی درباره سایر برنامه های فرهنگسرای قرآن در رمضان 1400 گفت: امسال فرهنگسرا بسته برنامه های بسیار خوبی را برای شهروندان تدارک دیده است. علاوه بر برنامه های قرآنی یکی دیگر از برنامه های ما در این ماه برکت،  فعالیت های جهادی و کمک های مومنانه است که با جدیت پیگیر آن هستیم. قرار شده است با مشارکت گروه های جهادی منطقه ده،‌ اهداء 500 بسته معیشتی ،‌ تهیه روزانه 200 بسته افطاری ساده با عنوان «سفره سبز رمضان» و همچنین پخت و توزیع 500 پرس غذای گرم تحت عنوان «پنج شنبه های مهربانی» برای خانواده های نیازمند شناسایی شده و تحت پوشش گروه های جهادی در پنج شنبه های هر هفته ، گوشه ای از کارهای ماه مبارک رمضان ما باشد. امید که پروردگار متعال توفیق انجام این امور را نصیب حال ما فرموده تا بتوانیم از برکات این ماه پرفیض و نورانی بهره مند شویم.

 

 

 

 

کد خبر 1045840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha