معرفی ستارگان قرآنی

معاونت پروشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان حافظ قرآن را معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، یکی از مهمترین فعالیت های وزارت آموزش و پرورش جدای از آموزش پرورش و تربیت است. این وزارت خانه باید در مسایل پرورشی و فرهنگی دانش آموزان برنامه مختلف و متنوع داشته باشد تا باورهای دینی، اعتقادی و اخلاق و رفتار درست رابتوانند در آن ها نهادینه کنند. 

مهمترین معاونت که متولی برنامه های تربیتی و پرورشی و فرهنگی است معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است که شامل اداره کل های مختلف می شود. یکی از مهمترین و فعالترین اداره کل های این معاونت قرآن، عترت و نماز است که فعالیت های دینی و قرآنی را پیش می برد.

با شیوع ویروس کرونا اکثریت فعالیت ها نظام تعلیم و تربیت  مجازی شد و با راه اندازی شبکه شاد (شبکه دانش آموزی) تمام برنامه ها و آموزش ها از این شبکه دنبال می شود که میلیون ها عضو دارد.

از این رو،  با آغاز ماه مبارک  اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش دانش آموزان حافظ قرآن را طی برنامه «ستارگان قرآنی» معرفی می کند. این معرفی از طریق شبکه شاد و از کانال حفظ قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.

این برنامه همراه توصیه های کارشناسان دینی است. یکی از این کارشناسان استاد مهدی حسنی وداور و استاد بین المللی خفظ قرآن کریم است. این برنامه توسط پایگاه مجازی حفظ قآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان  برگزار می شود.

دانش آموزانی که حافظ کل قرآن کریم هستند باید از خود یک فیلم ضبط کنند و آدی دی پشتیبانی کانال حفظ قرآن در شبکه شاد ارسال کنند.کلیپ های ارسالی نباید کمتر از 5 دقیقه و بیشتر از 10 دقیقه باشد. این فیلم ها برای تمام دانش آموزان عضو شبکه شاد پخش می شود.

همچنین این کانال برای ماه مبارک رمضان پویش سراسری حفظ سوره واقعه به همراه آموزش ترجمه و تفسیر برگزار می کند.

کد خبر 1045961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha