اجرای عدالت، آرمان اصلی حکومت اسلامی و خواسته به حق مردم است

عباسعلی امامی گفت: اجرای عدالت، آرمان اصلی حکومت اسلامی و خواسته به حق مردم از دستگاه قضا است و ما بر این مهم ثابت هستیم.

«عباسعلی امامی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در خوی، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه وسیله و ابزار بسیار خوبی برای اعتلای فرهنگ جامعه هستند و خبرنگاران باید امانت دار اسرار حوزه قضایی و آبروی مردم باشند .

رئیس دادگستری خوی افزود: اجرای عدالت آرمان اصلی حکومت اسلامی و دستگاه قضا است و تلاش می کنیم با اجرای عدالت در جامعه ، مردم دستگاه قضا را خانه امن خود بدانند و با آرامش زندگی کرده و با اعتماد کامل در راه احقاق حق خود گام بردارند .

وی اضافه کرد: خبرنگاران باید اخبار را به درستی  و بی کم و کاست منتشر نمایند تا مردم بتوانند آزادانه و با اعتماد کامل از اخبار استفاده کنند.

امامی در ادامه به مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری و دستور اکید ریاست محترم قوه قضاییه مبارزه با فساد اداری چه درون سازمانی و یا برون سازمانی و اقتصادی که توسط برخی افراد در بعضی از دستگاه ها انجام می شود با قدرت هرچه بیشتر انجام می گیرد  و ما با هر نوع فسادی در دستگاه های مختلف حتی دستگاه قضا با قاطعیت و بصورت قانونی برخورد می کنیم که نمونه بارزآن در برخورد با برخی از وکلا و معدودی از همکاران خودمان بود که برخورد لازم انجام شد و احکام صادره در حال اجرا است.

وی ادامه داد: برخورد با متخلفان حوزه قضا و سایر ادارات چون به اطلاع مردم نرسیده است و مردم از آنها اشاره ندارند دید خوبی به مسئله ندارند و ما با انتشار اخبار مبارزه با متخلفان را با همکاری اصحاب رسانه به اطلاع مردم خواهیم رساند تا مردم با اطلاع از آنها ، نسبت به اجرای عدالت در دستگاه قضا امیدوارتر شوند و با اعتماد کامل در پی احقاق حق خود گام بردارند .

 رئیس دادگستری خوی به زیاد بودن پرونده های ورودی اشاره کرد و گفت: بعضی از مردم بخاطر نا آگاهی از قانون برای احقاق حق خود راه درست را انتخاب نمی کنند و باعث ازدیاد پرونده های ورودی می شوند و چه بسا کسی با مشاوره با مشاوران قضایی راحتتر به حق خود می رسد و نیازی به افتتاح پرونده در دادگاه نخواند داشت که مصمم هستیم این سیستم را راه اندازی کنیم تا مردم با مشاوره قضایی آسانتر به حق خود برسند و در صورت نیاز اقدام به افتتاح پرونده نمایند .

امامی به مشکلات بوجود آمده توسط کرونا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در طی ۱۴ ماه دوران کرونایی ، حوزه قضایی خوی در مورد حل مشکلات پرونده های ایجادشده بخاطر کرونا تلاش های زیادی انجام داده و به نتایج مثبت زیادی رسید.

این مسئول با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل بهداشتی زندانیان گفت: با تلاش های خستگی ناپذیر کار گروه بهداشتی دادگستری و سازمان زندان هیچ یک از زندانیان خوی به بیماری کرونا در داخل زندان مبتلا نشده اند و اگر فردی از زندانیان مبتلا شده باشد در دوران  مرخصی مبتلا گشته و به محض ورود به زندان ، اول درقرنطینه مانده و بعداز برطرف شدن مشکل به جمع زندانیان پیوسته اند .

عباسعلی امامی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: جهت ارج نهادن به جامعه خبر و خبرنگاران شعبه خاصی در دادگستری برای رسیدگی به مسائل خبرنگاران، اصحاب رسانه و فضای مجازی افتتاح خواهد شد .

رئیس دادگستری خوی در پایان به بزرگترین همایش ملی پیش رو، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اشاره کرد و از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست: در دوران انتخابات خبرنگاران و اصحاب رسانه بدور از از هرگونه جناح بندی سیاسی و جانب داری از شخص و یا گروهی خاص با معرفی عادلانه همه کاندیداها، مردم را به شرکت پرشور در انتخابات دعوت نمایند .

امامی تاکید کرد: هرشخص و یا کانال رسانه ای به تخریب شخصیت کاندیدایی ( به نفع شخص و یا گروهی دیگر) اقدام نماید و فضای انتخاباتی جامعه را مشوش نماید و برای ادعای خود مدرک مستدلی نداشته باشد با حدت و شدت تمام برخورد قانونی خواهیم کرد.

کد خبر 1046763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha