امروز باید در برابر دشمن مقتدارنه برخورد کنیم

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیا اینکه امروز باید همچون نیروهای مسلح در برابر دشمن مقتدارنه برخورد کرد گفت: اگر سایر بخش‌ها همانند عرصه نظامی تابع ولایت فقیه بودند، امروز لازم نبود در برابر دشمن خاضعانه بنشینیم تا در مسائل اقتصادی کشور گشایشی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (یکشنبه 29 فروردین) در مراسم رژه خودرویی نیروهای ارتش جنوب غرب که در پادگان تیپ 192 زرهی اهواز برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن روز ارتش و همچنین ماه رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه استفاده از فرصت‌های بی‌بدیلی است که باید برای لحظه به لحظه آن تلاش کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نقش‌آفرینی ارتش و نیروهای مسلح در رابطه با نظام جمهوری اسلامی افزود: طبیعتا نیروهای مسلح در جهاد اصغر حضور دارند و موفقیت در صحنه جهاد اصغر وابسطه به این است که رزمندگان و سلحشوران و همه عزیزان ما در صحنه جهاد اکبر توفیق حاصل کنند.

 

وی اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارها برای اینکه بتوانیم در ماموریت‌های محوله به خوبی ایفای نقش کنیم این است که انسان بتواند در صحنه جهاد اکبر و نبرد با دشمن درون که سخت‌ترین دشمنی‌ها از زاویه نفس شیطانی است، پیروزمندانه نقش‌آفرینی کند و طبیعتا در صحنه جهاد اصغر که نبرد با دشمن برون است بهترین نقش را می‌تواند در این صحنه داشته باشد.

 

امام جمعه اهواز تصریح کرد: ماه رمضان ماهی است که یک شب آن برابری می‌کند با هزار ماه، ماهی که در برابر اعمال و رفتارهای غیراختیاری خود همچون خوابیدن، نفس کشیدن و ... که در اختیار انسان نیست خداوند متعال در بسیاری از موارد به ما پاداش می‌دهد تا چه رسد به اعمال و رفتار اختیاری انسان؛ ماهی که تلاوت یک آیه قرآن برابری می‌کند با یک ختم قرآن و سایر عبادت‌ها هم همین طور است.

 

وی ابراز کرد: یکی از عبادت‌هایی که در این ماه باعث ایجاد توفیق برای انسان می‌شود، حراست و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است که طبیعتا خداوند متعال با حضور در این عرصه و ایفای نقش‌ کردن، ثواب مضاعف به انسان کرامت می‌فرماید.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد عنوان کرد: در تمام 42 سالی که دشمنان نظام اسلامی تلاش می‌کردند که انقلاب را با شکست مواجه کنند، یکی از مؤلفه‌هایی که توانست همواره بهترین نقش را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کنند نیروهای مسلح و به خصوص ارتش جمهوری اسلامی بودند که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشتند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز می‌بینیم که دشمن به واسطه اقتدار نیروهای مسلح به خود اجازه نمی‌دهد به مرزهای ما چه زمینی‌، چه دریایی و چه هوایی نگاه آلوده و چپ داشته باشد و بخواهد بخشی از سرزمین ما را به تصرف خود دربیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در در خوزستان با اشاره به پیمان و سند همکاری 25 ساله ایران و چین اذعان کرد: برخی معاندان در رابطه با این سند می‌گفتند که ایران می‌خواهد کشور را بفروشد ولی یادشان رفته که در ابتدای دهه 300 که متفقین به میهن اسلامی حمله کردند و در کمتر از چند ساعت کشور ما را به تصرف درآوردند، رضاشاه فرار کرد و محمدرضا شاه هم بحرین را که متعلق به خاک میهن اسلامی بود حاتم‌بخشی کرد و در اختیار دشمن قرار داد.

 

وی ادامه داد: اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی، در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار نگرفت و از این به بعد هم همین‌گونه است و این به معنای آن است که ولایت فقیه به پشتوانه خداوند متعال، اهل‌بیت (ع)، شهدا و نیروهای مسلح از همه دستاوردهای نظام اسلامی حراست می‌کند.

 

امام جمعه اهواز تاکید کرد: اگر همان‌طور که در صحنه نظامی خوب می‌درخشیم، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز این‌گونه از ولایت تبعیت می‌کردند امروز لازم نبود برخی افراد در وین در برابر دشمن خاضعانه بنشینند تا مقداری در مسائل اقتصادی کشور گشایشی فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه امروز باید همچون نیروهای مسلح در برابر دشمن مقتدارنه برخورد کرد یاد آور شد: باید همچنان نگاه‌مان به درون باشد و در عین حال ارتباط خود را با کشورهایی که همواره مؤلفه‌های قدرتی که برای ما محترم است را داشته باشند، طبیعتا با آنها رابطه برقرار می‌کند.

 

کد خبر 1047162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha