غربی‌ها با مذاکرات فرسایشی به دنبال عدم دستیابی ایران به دانش هسته‌ای هستند

رحمانی از تلاش غربی ‌ها برای عدم دستیابی ایران به دانش هسته‌‌ای به هر شیوه ممکن گفت و بیان کرد: یکی از روش‌هایی که غربی‌ها در این زمینه استفاده می‌کنند فرسایشی کردن مذاکرات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی تبعات فرسایشی شدن مذاکرات هسته‌ای و با حضور مهدی رحمانی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل به روی آنتن رفت.

مهدی رحمانی با اشاره به اینکه بیش از 18 سال است که پرونده هسته ای در دنیا مطرح است، گفت: باید بر اساس شرایط، مذاکرات هسته ای را تقسیم بندی کنیم. در مقطعی مذاکرات به گونه‌ای بود که ضرر آنچنانی برای ایران نداشت. در این مقطع دولت امور اقتصادی را اداره می کرد و تیم مذاکره‌کننده نیز نسبت به چارچوب های تعیین شده پایبند بودند.

وی در عین حال از تغییر رویه مذاکرات هسته‌ای از سال 92 گفت و بیان کرد: تغییر در شیوه و روش مذاکرات از این سال سبب شد تمام امور مملکت مشروط به تحقق نتایج مذاکرات شود. همانطور که رئیس جمهور گفت به اندازه‌ای وضعیت کشور را با برجام گره زدند که حتی آب خوردن مردم نیز به برجام و نتیجه مذاکرات متصل شد و این شرایط نتیجه‌ای جز تلاطم و ایجاد هزینه برای کشور نداشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اتهامات واهی برخی کشورهای غربی به ایران اظهار کرد: این کشورها هم از نظر اعتقادی و هم از نظر سیاسی دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند و در این مسئله هیچ تردیدی وجود ندارد. وقتی سابقه کشور های مقابل ایران در مذاکرات هسته ای را بررسی می کنیم، لیستی از خباثت ها، ترول ها و استعمارگری مشاهده می کنیم.

وی دستیابی به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته‌ای را با هدف داشتن دانش هسته ای دانست و عنوان کرد: دانش و علم قاعده و مرزبندی خاصی ندارد و برخلاف غربی ‌ها که ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای می کنند آنچه برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد دستیابی به دانش هسته‌ای جهت پیشبرد امور مختلف اقتصادی و پزشکی است.

این کارشناس مسائل بین الملل از تلاش غربی‌ ها برای عدم دستیابی ایران به دانش هسته ‌ای به هر شیوه ممکن گفت و بیان کرد: یکی از روش هایی که غربی ها در این زمینه استفاده می کنند فرسایشی کردن مذاکرات است تا ایران فرصت لازم برای رسیدن به این فناوری را از دست بدهد.

وی با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع سنگ اندازی از سوی غربی ‌ها در روند هسته ‌ای را به هر اندازه و شکلی نمی پذیرد، گفت: اگر غربی‌ ها به دنبال اعتماد از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بودند در طول هشت سال گذشته باید به این اعتماد می ‌رسیدند، زیرا ایران نه تنها اعتماد سازی کرد بلکه برای آن ها یقین ایجاد کرد که ایران هرگز بر اساس فتوای رهبر انقلاب به سمت ساخت سلاح هسته ای نخواهد رفت.

کد خبر 1047280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha