اجرای ۳۰۰ طرح اشتغال زا در گچساران

نادری گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امسال ۳۰۰ تا ۵۰۰ طرح کوچک اشتغال‌ زا در شهرستان گچساران اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شایان نادری» امروز (۲۹ فروردین ماه)، اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها بیش از ١۵٠ تا ٢٠٠  میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح های اشتغال زایی در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است.

 

وی یادآور شد: این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال ‌زایی اجتماع ‌محور در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.

 

نادری با اشاره به اینکه برای هر یک از طرح های اشتغال زا ۱۰۰ تا ۶٠٠  میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پیش بینی شده، ادامه داد: هدف ستاد اجرایی امام (ره) از اجرای این طرح ها محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در روستاها است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار یا افرادی که درآمد آنها زیر هفت میلیون ریال است پرداخت می شود.

 

وی مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات را پنج سال با سود چهار درصد دانست و اظهار کرد: ارائه آموزش های فنی و مهارتی و راه اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده های کشاورزی و سایر ابزارهای مورد نیاز بهره برداران از دیگر برنامه های این ستاد اجرایی برای حمایت از اشتغال در این روستاها است.

 

نادری گفت: این ستاد برای اجرای٢۶٣ طرح‌ اقتصادی سال گذشته در این شهرستان ٩٠ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد که با پرداخت تسهیلات انجام شد.

کد خبر 1047322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha