عدم همراهی مردم نسخه‌ گمشده در برخورد با کرونا

کرونا هم‌چنان می ‌تازد اما چیزی که وضعیت را بسیار نگران‌ کننده کرده بی‌ خیالی و بی ‌توجهی شهروندان در برخورد با این بیماری است.

خبرگزاری شبستانجهرم:

کرونا در شهرستان جهرم هم‌چنان می ‌تازد اما چیزی که وضعیت را بسیار نگران‌ کننده کرده بی‌ خیالی و بی ‌توجهی شهروندان جهرمی در برخورد با این بیماری است.

 

در برخی نقاط شهرستان نشانی از شهری که محدودیت ‌های اجتماعی در آن رعایت می‌ شود وجود ندارد و این بی ‌نشان بودن هم ناشی از رعایت نکردن گروه و طبقه‌‌ خاصی نیست.

 

برخی شهروندان و البته مسئولین انگار این بیماری را پذیرفته‌ و خودشان را با آن مطابقت می ‌دهند.

 

اینکه به دستور تعطیلی دادن، مصاحبه کردن و آمار دادن دل خوش کرده و از سویی برخی شهروندان هیچ ابایی از حضور در مراکز عمومی و انجام رفتارهای قبل از کرونا ندارند، مسئله ای است که مشخص نمی شود با وجود آن چه زمانی قرار است از شر این بیماری خلاص شویم.

 

آن‌چه در برخورد با این بیماری بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آید جدایی شهروندان و مسئولین از یک‌دیگر و نبودن عزمی راسخ و البته کاربردی در این خصوص است.

 

کرونا با دستور و بخش‌نامه هیچ وقت جل و پلاس خود را جمع نمی کند؛ این ویروس فقط با هم‌دلی، همکاری و همراهی و البته برگشتن بسیاری از ارزش‌ های گذشته بین مردم است که دست از سر ما بر می دارد.

 

بدیهی است که مسئولین و شهروندان در کنار هم باید کرونا را جدی بگیرند و در مقابله با آن کوشا باشند؛ باید قبول کرد در این مسیر، مقصر جلوه دادن دیگران هیچ کمکی به ما نکرده و فقط اوضاع را بدتر می کند.

 

صداقت مسئولین و در عین حال همراهی مردم، برگ برنده در مبارزه با این ویروس منحوس است.

 

مردم رعایت نکنند با کمبود تخت بستری مواجه می شویم

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: وضعیت شهرستان همچنان قرمز بوده و روزانه ۲۵۰ تست پی سی آر و ۱۵۰ تست رپید گرفته می شود.

 

«محمد رحمانیان» با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰ بیمار در بخش کووید۱۹ بیمارستان پیمانیه بستری هستند، افزود: اگر روند ابتلا و بستری بیماران همچنان ادامه داشته باشند قطعا با کمبود  تخت بستری روبه رو می شویم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بخش آی سی یو بیمارستان پیمانیه ۱۰ بیمار بستری بوده که حال ۶ نفر از آنها وخیم است، تاکید کرد: در بین آنها ۲ بیمار با سن ۳۰ و ۴۵ ساله نیز وجود دارد.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه روزانه یکصد عدد داروی «رمیدسیویر» در جهرم استفاده می شود، عنوان کرد: متاسفانه سن بیماری پایین آمده و ابتلای افراد بصورت خانوادگی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیمارستان پیمانیه ۲ مادر باردار به کووید۱۹ مبتلا شده اند که وضعیت تنفس یکی از آنها مساعد نیست، اظهار داشت: روز گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از کرونا در بیمارستان پیمانیه داشتیم که اهل شهرستان های اطراف هستند.

 

تعطیلی اصناف همچنان ادامه دارد/ نگران حاشیه شهر هستیم

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اصناف شهرستان که همکاری ویژه برای کنترل بیماری داشته اند نهایت سپاس گذاری کرد و گفت: تعطیلی اصنافی که در گروه ۲، سه و چهار هستند تا زمانی که وضعیت قرمز است ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه کنترل بیماری در مرکز شهر بسیار خوب انجام شده اما نگران حاشیه شهر جهرم هستیم، تصریح کرد: وضعیت بخش سیمکان و  شهرستان خفر همچنان بحرانی است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه بخش های کردیان و مرکزی هم از دیگر مکان هایی است که ابتلای بیماری در آنجا همچنان بالاست، گفت: بیماریابی و غربالگری افراد در تمام بخش های شهرستان و همین طور شهرستان خفر در قالب طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است.

 

وی با شاره به اینکه توانستیم با انجام بیماریابی خانه به خانه توسط تیم مراقبت در منزل ناقلین بسیاری را شناسایی کنیم، افزود: تا کنون هزار و ۲۰۰ واکسن در جهرم تزریق شده و علوم پزشکی تعداد هزار و ۶۰۰ دوز واکسن دیگر در روز های آینده دریافت می کند که به گروه هایی که در اولویت هستند تزریق می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از همکاری خوب بسیج، تیپ «۳۳ المهدی جهرم» و نیروی انتظامی که نقش پر رنگی در بیماریابی و کنترل بیماری در شهر داشته و دارند تشکر کرد.

 

  رحمانیان همچنین از اصحاب رسانه شهرستان سپاسگزاری کرد و گفت: اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم شهرستان داشته و آگاه سازی و آموزش نقشی ویژه در کنترل بیماری در شهرستان دارد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: در دوره محدودیت‌های کرونایی بازدیدها و نظارت های ویژه توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای صورت می گیرد.

 

نظارت بر واحدهای صنفی با جدیت ادامه دارد

 

«سید مجید ارجمند» افزود: بازرسان بهداشتی با هدف بهبود و ارتقاء سطح سلامت شهروندان، با جدیت کامل بر تمام واحدهای تحت پوشش نظارت مستمر داشته ودر صورت شناسایی واحدهای متخلف برابر مقررات برخورد و پس از صدور اخطارهای لازم نسبت به پلمپ مکان اقدام می کنند.

 

وی بیان کرد: در راستای نظارت بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرستان های جهرم و خفر، از ابتدای وضعیت قرمز شهرستان در پیک چهارم کرونا بیشتر از 2 هزار و 500 بازدید به صورت سرزده از این مکان‌ها انجام گرفته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با گلایه از فعالیت برخی از مشاغل صنفی گروه 2 و سه، عنوان کرد: نمایشگاه اتومبیل و املاک‌ها با وجود اینکه جزء مشاغل شغلی گروه یک نیستند اما همچنان در حال فعالیت هستند.

 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در بنگاه‌ها و نمایشگاه افراد دور هم تجمع می‌کنند باید تعطیل شدن آن تا اطلاع ثانوی مورد توجه قرار بگیرند.

 

ورودی پارک های جهرم مسدود شود

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به اینکه اولویت اصلی و فعلی سلامت مردم است، گفت: از اصناف و بازیان به عنوان قشر تاثیرگذار درخواست می کنم همراهی لازم را همچون گذشته داشته باشند.

 

«مهدی شفیعیان» با اشاره به اینکه در صورت کاهش حساسیت ها و ساده انگاری همچنان شاهد افزایش روند بیماری هستیم، اظهار امیدواری کرد: با ادامه همکاری های مردم و اصناف هر چه زودتر شاهد کاهش روند بیماری در شهرستان باشیم.

 

 وی با اشاره و قدردانی از نقش رسانه در ایام کرونا بیان داشت: یکی از دلایل کاهش آمار فوتی نسبت به گذشته، آگاه سازی مردم توسط رسانه ها در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و مراجعه زود هنگام افراد مبتلا به مراکز درمانی است.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با تذکر به عدم رعایت برخی ادارات تصریح کرد: باید دورکاری کارکنان بویژه افراد پرخطر مد نظر قرار گیرد و فعالیت تمامی ادارات به استثناء دستگاه های خدمات رسان با یک سوم ظرفیت است.

 

وی همچنین در مورد پارک ها هم گفت: چراغ پارک‌ها در جهرم خاموش است اما همچنان شب‌ها برخی افراد در تاریکی دور هم تجمع می‌کنند که نیاز است شهرداری نسبت به این مورد اقدام ویژه ای انجام دهد.

 

شفیعیان بر مسدود کردن محور ورودی پارک ها به ویژه پارک «کوهسار» به دلیل عبور و مرور مردم تاکید کرد و خواستار رعایت شهروندان با عدم تجمع در پارک ها و سایر تفرجگاه ها شد.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

کد خبر 1047513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha