نقش هوش فرهنگی، در مهندسی فرهنگی کشور و تهیه برش استانی

به گفته حقیقی، در معضلات فرهنگی، برنامه ریزی بلندمدت در کنار برنامه ریزی کوتاه مدت نتیجه بخش است و برای حل این مسائل از هوش فرهنگی بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با ابراز تاسف از اینکه تاکنون دانشنامه ای از فرهنگ غنی پایتخت شور و شعور حسینی تهیه نشده است، گفت: بایستی در کنار مشاهیر و فرهنگ این استان به رشادت و پایمردی های رزمندگان این استان نیز پرداخته شود.

 

فتح الله حقیقی با بیان اینکه این موضوع می تواند برای کنگره 3535 شهید استان زنجان نیز اثری ماندگار باشد، گفت: به جای نگارش روتین این دانشنامه می توان سرفصل های جدیدی با درج تمدن غنی استان و آثار مربوط به شهدا ایجاد کرد که یک اثر فاخر از علما، فرهنگ غنی و پایمردی تاریخی دلاورمردان این استان ایجاد و ماندگار شود.

 

وی در خصوص مهندسی فرهنگی کشور نیز گفت: موضوعات مربوط به فرهنگ، پروژه ای نیست که بتوان با چند مساله آن را حل کرد، دیدگاه نسبت به مسائل فرهنگی بایستی دیدگاه استراتژیک بوده تا بتوان با یک برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت نسبت به حل آن اقدام کرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی دوره های آموزشی 50 ساعته از سوی وزارتخانه برای کارکنان انجام شد، گفت: بایستی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز در این مهندسی توجه شود.

 

حقیقی توجه به سند توسعه استان، سند آمایش سرزمین و اسناد بالادستی در تعیین مسائل اساسی فرهنگ استان زنجان را مهم عنوان کرد و گفت: مسائل فرهنگی بایستی با توجه به واقعیت های موجود در جامعه شناسایی و اعلام شود.

 

استاندار زنجان به حذف کارهای موازی تاکید کرد وگفت: پنج آسیب اجتماعی در استان از سنوات گذشته مورد توجه قرار گرفت و برای هریک کارگروه های متعددی تشکیل شد و خروجی هایی هم داشت.

 

وی به استفاده از ظرفیت روحانیون و اساتید دانشگاهی در تعیین مسائل فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: عمق مسائل فرهنگی درجامعه بسیار است از اینرو بایستی در کنار برنامه ریزی بلند مدت، از برنامه ریزی کوتاه مدت برای کنترل وضعیت موجود نیز بهره مند شد.

حقیقی ادامه داد: در معضلات فرهنگی، برنامه ریزی بلندمدت در کنار برنامه ریزی کوتاه مدت نتیجه بخش است و برای حل این مسائل از هوش فرهنگی بهره مند شویم.

 

کد خبر 1048378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha