ماموریت سپاه حفظ و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است 

حسین معروفی گفت: حرکت بزرگی که شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص انقلاب اسلامی انجام داد جزء ماموریت های ذاتی سپاه پاسداران است که حاج قاسم در جبهه اسلام ۲۱ سال خدمت کرده و امروز نتیجه آن را مشاهده می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۲ اردیبهشت هم زمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برای افتتاح چندین پروژه عمرانی و محرومیت زدایی به شهرستان عنبرآباد سفر کرد.

 

«حسین معروفی» در حاشیه این سفر ضمن درود به روح مطهر شهیدان، امام خمینی (ره) بنیانگذار سپاه پاسداران، گفت: تاسیس و شروع بکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ و هم زمان با انقلاب بود اما اساسنامه سپاه، قانونی شدن و رسمیت سپاه در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ است و رسمیت قانونی آن با ماموریت حفظ و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: حرکت بزرگی که شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص انقلاب اسلامی انجام داد جزء ماموریت های ذاتی سپاه پاسداران است که حاج قاسم در جبهه اسلام ۲۱ سال خدمت کرده و امروز نتیجه آن را مشاهده می کنیم.


وی با اشاره به این که سپاه پاسداران یکسری ماموریت های ذاتی دارد که در قانون اساسی تعریف شده است، اظهار کرد: ماموریت های سپاه در بحث های نظامی و امنیتی در قانونی اساسی تعریف شده اما یکسری ماموریت های غیر ذاتی و رسالتی بر مبنای اقتضاء زمان انجام می دهد.


معروفی ادامه داد: سپاه در هنگام وقوع سیل، زلزله، طوفان، در تنظیم بازار، کمک مومنانه، حوزه های محرومیت زدایی، در قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا به طور ذاتی وارد عمل می شود و به طور کلی هر کجا که ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی نیاز به کمک داشته باشند سپاه ورود پیدا می کند زیرا امام راحل فرمودند؛ اگر سپاه نبود کشور نبود و مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ سپاه سنگر مستحکم انقلاب اسلامی است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: سپاه سنگر مستحکم انقلاب اسلامی است یعنی این که سپاه سد بلای مردم، در خدمت نظام، سد بلای تمامیت ارضی، سد بلای آبروی ملت ایران و ولایت است.


وی با بیان این مطلب که سپاه هزینه هیچ گروه و حزبی نمی شود، تاکید کرد: در سپاه سیاسی کاری وجود ندارد و سیاست سپاه بر مبنای سیاست نظام و امامین انقلاب است و سپاه متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست.


معروفی تصریح کرد: سپاه  متعلق به انقلاب است و فدای یک مثلث متشکل از ملت بزرگ ایران، انقلاب اسلامی و ولایت می شود.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اضافه کرد: خطوط قرمز سپاه در چارچوب انقلاب اسلامی تعریف شده است همان خطوطی که امام راحل برای ما مشخص کرده و رهبری نیز امروز به عنوان ولی امر و حجت خدا و فرمانده معظم، معزز و مقتدر ما، مشخص کرده است و ما آن را دنبال می کنیم.


وی بیان کرد: در استان کرمان بسیج و سپاه با اقتدار و روحیه انقلابی با توجه به مثلث اعتقادی، انقلابی و جهادی در کنار مردم بوده و برای زدودن مشکلات آنها تلاش می کنند.


معروفی ابراز کرد: سپاه و بسیج جدا شدنی نبوده و مکمل یکدیگرند ما نمی توانیم سپاه را جدا از یکدیگر تعریف کنیم.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: سپاه مسئول بکارگیری قدرت عظیم بسیج برای پیشبرد جبهه انقلاب و حل مشکلات مردم است و هنگامی که سپاه و بسیج در کنار یکدیگر قرار می گیرند ما با بن بست مواجه نمی شویم.


وی اظهار کرد: سپاه و بسیج تربیت شده مکتب عاشورا، مکتب امام راحل و رهبری هستند و الگو و ماحصل سپاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.


معروفی در خاتمه عنوان کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد ما بتوانیم از مردم نجیب و بزرگوار استان کرمان گوشه ای از مشکلات آنها را حل کرده و در کنار آنها باشیم.

کد خبر 1048622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha