اعطای نشان عالی فداکاری به خانواده شهید زرهرن

برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ مرتضی زرهرن تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ مرتضی زرهرن تعلق گرفت.

 

 

به‌ پاس ایثار و بذل جان در دفاع از حرم آل الله، نشان فداکاری به شهید والا مقام و مدافع حرم ارتش سرهنگ مرتضی زرهرن تعلق گرفت که توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئییس قوه قضاییه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به خانواده این شهید اهدا شد.

 

 

همسر شهید زرهرن گفت: شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن نخستین شهید تكاور ارتش و چهارمین شهید مدافع حرم خراسان‌شمالی در ۲۴ تیرماه سال ۵۸ در شهرستان شیروان خراسان شمالی در یك خانواده متدین به دنیا آمد، ایشان در سن كودكی پدرش را از دست داد.

 


«زهرا رمضانپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: نبود پدر سبب شد شهید زرهرن از همان كودكی دوشادوش مادر كار كند و همزمان ادامه تحصیل نیز بدهد.

 


همسر شهید گفت: وی در سال ۷۸ از طریق پذیرش در دانشكده افسری امام علی(ع) به خدمت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد و پس از چهار سال تحصیل در رشته مهندسی و دانش استحكامات و گذراندن دوره تكاوری به عنوان یك نیروی زبده ارتشی در تیپ ۲۵۸ تكاور ذوالفقار شاهرود با سمت فرماندهی پست مهندسی مشغول به خدمت شد.

 

 


رمضانپور افزود: شهید زرهرن در كار خود بسیار كوشا بود و در ماموریت های یگانی بسیار موفق عمل می كرد و خدمات ارزشمندی در تیپ ۲۵۸ تكاور عرضه كرد، همچنین به دلیل دارا بودن تخصص كار با مواد منفجره نزدیك به دو سال در مناطق مرزی ایران و عراق دور از خانواده اش به پاكسازی میادین مین جنگی بر جا مانده از هشت سال دفاع مقدس مشغول بود.

 

 


شهید زرهرن در طول خدمت صادقانه اش در تیپ ۲۵۸ تكاور ذوالفقار در ساخت و ساز پادگانی و امور مهندسی رزمی تحقیقات صنعتی و جهاد خود كفایی فعالیت های چشمگیری داشت.

 

 


شهید مدافع حرم در ۲۸ اسفندماه سال ۹۴، برای دفاع از حرمین شریفین راه دفاع از اسلام در سوریه را در پیش گرفت و سرانجام در شامگاه روز ۲۱ فروردین ۹۵، همزمان با سالروز شهادت صیاد دل ها در درگیری ناجوانمردنه با گروهك تروریستی و تكفیری داعش به شهادت نائل گردید.

 

 

مزار این شهید بزرگوار در شهرستان شیروان همجوار برادر آقا امام رضا (ع) در گلزار شهدای زیارت واقع شده است.

 


شهرستان شیروان با ۱۵۷هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد كه در دوران دفاع مقدس۶۳۷ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی كرده است.

 

 

 

کد خبر 1048641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha