مسابقه «هر عکس ، یک بیت شعر» در سمنان برگزار می شود

فلاح لاله زاری از برگزاری مسابقه فرهنگی با عنوان «هر عکس، یک بیت شعر» با هدف گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان،«فرشید فلاح  لاله زاری» با اشاره به برگزاری مسابقه فرهنگی با عنوان «هر عکس، یک بیت شعر»  گفت: در این مسابقه ۷۰ قطعه عکس از حضور و دلاورمردی های رزمندگان سمنان در جبهه های جنگ تحمیلی در صفحه اینستاگرام فرهنگ و هنر بارگذاری شده است و علاقه مندان می توانند متناسب با هر عکس یک بیت شعر با موضوع ایثار و شهادت ارائه دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت  را از اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کردوگفت: اهالی فرهنگ و هنر و فعالان فرهنگی ادبی می توانند به صحفه اینستاگرام فرهنگ و هنر به آدرس farhanhonarsemnan مراجعه و با انتخاب عکس در این مسابقه شرکت کنند.

 

وی ضمن دعوت از اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اهالی و متخصصان ادبیات فارسی و شاعران برای حضور در این مسابقه اظهار داشت: با مراجعه به ادرس این صفحه برای هر عکس بیتی از  اشعار را زیر هر عکس درج  و تا اول خرداد ارائه دهند.

 

فلاح لاله زاری تصریح کرد: به بهترین آثار ارائه شده جوابزی تعلق خواهد گرفت و برترین های این مسابقه همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر معرفی خواهند شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر «ستاره سحری» با موضوع سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی سمنان تا دهم اردیبهشت اظهارداشت: این جشنواره با اثرآفرینی شاعران برگزیده کشوری و استانی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: شاعران علاقه‌مند به حضور در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی setare.sahari.sem@gmail.com و یا شبکه مجازی با شماره 09389523565 به دبیرخانه جشنواره ملی شعر «ستاره سحری»ارسال کنند.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه هر شاعر می‌تواند دو اثر به جشنواره ارسال اضافه کرد: آثار باید در قالب word با فوت b.nazanin و سایز ۱۴ تنظیم و ارسال شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  با تأکید بر اینکه آثار راه یافته به دیگر جشنواره‌های ادبی در جشنواره ملی شعر ستاره سحری پذیرفته نمی‌شود افزود: ارسال اثر توسط شاعران به معنای پذیرش تمام ضوابط این جشنواره است.

 

وی به پذیرش آثار در قالب‌های مختلف شعری در این جشنواره داشت وافزود: به نفر اول جشنواره جائزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی و نفرات دوم و سوم به ترتیب ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال و افراد شایسته تقدیر نیز پنج میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه آثار برگزیده این جشنواره در قالب کتابی منتشر خواهد شد و دبیرخانه مجاز به ویرایش آثار نیز است تصریح کرد: آثاری که در کتاب جشنواره ملی شعر «ستاره سحری» با موضوع سردار دل‌ها چاپ شود از مزایای ارائه در مجلدی ویژه با محتوی شعری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برخوردار می‌شود.

کد خبر 1048685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha