کاهش ۲۰ درصدی مخزن سدها/ در وضع آبی بسیار نامطلوبی به سر می‌بریم

کشفی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد مخزن سد‌های ما کاهش پیدا کرده است، گفت: در وضع آبی بسیار نامطلوبی به سر می‌بریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سید حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور شب گذشته (پنجشنبه دوم اردیبهشت) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما که به موضوع مصرف برق و آب به ویژه در فصل تابستان اشاره داشت با اشاره به اینکه در سال آبی جاری حدود ۱۲۷ میلیمتر بارندگی داشته ایم، گفت: بر این اساس نسبت به متوسط بلند مدت ۴۰ درصد کاهش نزولات داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه آبریز هامون ۸۰ درصد و حوزه دریاچه ارومیه ۵۰ درصد کاهش بارندگی داشت، گفت: آورده سد‌های ما به شدت کم شده است.

 

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد مخزن سد‌های ما کاهش پیدا کرده است، گفت: در وضع آبی بسیار نامطلوبی به سر می‌بریم.

 

کشفی با اشاره به اینکه با توجه به این که گرما زودتر شروع شده مصرف نسبت به زمان مشابه افزایش پیدا کرده است، گفت: امسال ۲۵۰ شهر ما با تنش آبی روبرو خواهند شد و ۷ هزار روستا نیاز به آبرسانی با تانکر خواهند داشت.

 

وی مصرف کنندگان را به 3 گروه خوش مصرف، بد مصرف و کم مصرف تقسیم کرد و گفت: روزانه مصرف مشترکان رصد می‌شود و بد مصرف‌ها اگر مصرفشان را کاهش ندهند شامل جریمه خواهند شد.

کد خبر 1048858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha