خوزستان رتبه دوم واکسیناسیون در کشور را دارد/  فعالیت گروه شغلی یک حداکثر تا ساعت ۲۳

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در موضوع واکسیناسیون رتبه دوم کشوری را داریم گفت: ضرورت دارد سالن های ورزشی و تالارها برای تست گیری و واکسیناسیون در اختیار مجموعه درمان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (شنبه ۳ اردیبهشت) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه شیب بیماری در استان در حال حاضر رو به کاهش است و امیدواریم تا ۲ هفته آینده شرایط قابل قبولی داشته باشیم.

 

استاندار خوزستان با اشاره به موضوعات بیان شده در ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: بر گزارش ها ویروس گونه هندی بسیار کشنده تر و مسری تر از گونه انگلیسی است این باید عنوان شوود که گونه انگلیسی در زمانی شیوع پیدا کرد که استن شرایط آرامی را تجربه می کرد اما اگر در این شرایط گونه هندی وارد شود با توجه به دوره اوج بیماری و پر بودن ظرفیت تخت های بیمارستانی دچار مشکل جدی خواهیم شد.

 

وی با بیان اینکه در قرارگاه کرونا نسبت به کنترل مبادی ورودی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود این گونه کرونا برنامه ریزی شود اضافه کرد: در ارتباط با شب های قدر و نماز عید فطر تصمیم گرفته شد که این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل ها برگزار شود و جرائم تردد شبانه در سه شب مراسم احیا بخشیده شود.

 

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه پیشگیری از فوت و ابتلای افراد هم جزء وظایف شرعی و قانونی همه ما محسوب می شود تصریح کرد: در کنار همه تلاش هایی که مسئولان و دستگاه ها و اصناف انجام می دهند از مردم انتظار داریم در رعایت پروتکل های بهداشتی همراهی داشته باشند.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مجموعا ۵۷ درصد آلودگی افراد به ویروس ناشی از مراودات خانوادگی بوده و این روابط نقش زیادی در سرایت بیماری دارد.

 

وی با بیان اینکه تا زمان مشخص شدن نتیجه تست ها کرونا هر فرد باید ۲۴ ساعت در قرنطینه بماند ابراز کرد: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسوولان به صورت مستمر اخبار و اطلاعات لازم را از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی کند.

 

سلیمانی با بیان اینکه در موضوع واکسیناسیون رتبه دوم کشوری را داریم اذعان کرد: سالن های ورزشی، تالارها برای تست گیری و واکسیناسیون در اختیار مجموعه درمان قرار گیرند همچنین ضروری است  کسانی که مقررات را رعایت نکنند اعم از نزدن ماسک یا عدم رعایت تعطیلی ها دستگاه قضایی برخورد لازم را  با آنها داشته باشد.

 

وی در پایان یاد آور شد: با توجه به وضعیت موجود گروه شغلی یک حداکثر تا ساعت ۲۳ می توانند فعال باشند.

 

کد خبر 1049289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha