واکسیناسیون عمومی کرونا تا پایان اردیبهشت انجام می‌شود

ابول نژادیان از انجام واکسیناسیون عمومی تا پایان اردیبهشت خبر داد و گفت: ۵۵ درصد شیوع کرونا در مهمانی شبانه صورت می گیرد پیشنهاد می شود جریمه‌های تردد خودروها در شب رسانه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اهواز، «فرهاد ابول نژادیان» امروز (شنبه ۳ اردیبهشت) در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: استان خوزستان رتبه دوم را در کشور از نظر واکسیناسیون کرونا دارد و تا هنگامی که این واکسیناسیون به ۷۰ دردصد نرسد امکان بازگشایی وجود ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: به منظور واکسیناسیون عمومی نیازمند فضاهای بزرگ هستیم که ضرورت دارد سازمان ورزش و جوانان با در اختیار قرار دادن ورزشگاه ها و سالن ها همکاری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی تا پایان اردیبهشت انجام می شود اضافه کرد: ما اکنون ۳۵ هزار بیمار سرطانی داریم که تلاش می شود در هفته جاری واکسن بزنند؛ گروه هدف ما در این هفته برای واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال است.

 

ابول نژادیان با بیان اینکه ویروس جهش یافته هندی به مراتب سخت تر از گونه انگلیسی است اذعان کرد: ضرورت دارد ورود کشتی‌ها از کشورهای هند و برزیل کنترل شوند؛ طی نامه ای به سازمان بنادر و کشتیرانی خواستار عدم تردد ملوانان و خدمه کشتی ها در شهرهای خوزستان شدیم.

 

وی با بیان اینکه وضعیت استان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بالارونده نیست عنوان کرد: باید تلاش کنیم حداکثر در هفته جاری روند کاهشی شیوع کرونا شکل گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خواستار شد تدابیری برای عید سعید فطر اندیشیده شود تا مشکلی همانند نوروز امسال را شاهد نباشیم و ابراز کرد: بسیاری از گروه‌های شغلی یک به صورت نامحدود فعال هستند و ضرورت دارد تصمیمی در این مورد اتخاذ شود.

 

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۲۲۳ نفر از هم استانی ها ما فوت شدند تصریح کرد: ۵۵ درصد شیوع کرونا در مهمانی شبانه صورت می گیرد پیشنهاد می شود جریمه‌های تردد خودروها در شب رسانه‌ای شود.

 

کد خبر 1049297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha