ماه رمضان بهترین واسطه پذیرش دعا/ظرفیت ماه مهمانی خدا برای انسان بهتری شدن

حجت الاسلام کفیل گفت: ماه مهمانی خدا این ظرفیت را دارد که انسان ها را در زمره برترین خلایق پروردگار عالم قرار دهد و تنها شرط آن این است که انسان با عزم و اراده خود در این مسیر حرکت کند.

حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به لزوم واسطه قرار دادن برای پذیرش دعا  گفت:ما در خواسته و حاجتمان واسطه قرار میدهیم  که این موضوع بسیار خوب است  امام سجاد علیه السلام نیز برای درخواستشان واسطه قرار می‌دهند.

 

وی افزود: جالب است بدانید که ایشان ماه مبارک رمضان و جایگاه و معرفت این ماه را واسطه پذیرش دعا و خواسته شان می کنند همچنین امام سجاد علیه السلام به حق متعبدان  و بندگان خالص در این ماه قسم می خورند که حاجتشان را خداوند متعال  بپذیرد و این موضوع نشان می‌دهد که  عبادت کنندگان در ماه رمضان  از جایگاه والایی برخوردار هستند. پرستش کننده در ماه مبارک رمضان  در عالم هستی از جایگاه والایی برخوردار است و حال آن که از ابتدای وجود ماه مبارک رمضان تا کنون چه بسیار بندگان و متعبدان  خالص وجود داشتند.

 

 حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام در ادامه سه شاخصه اصلی  پرستش کنندگان واقعی ماه مبارک رمضان را معرفی می کنند،  طبق فرموده امام میتوان در ماه مبارک رمضان از چنان عبادتی برخوردار بود که در کنار ملائکه مقربین پروردگار عالم قرار گرفت. ما در ماه مبارک رمضان می توانیم بالا رفته و ارتقای معنوی داشته باشیم که از این نکته نباید غافل شد.

 

 وی افزود: از خداوند متعال در این دعا می‌خواهیم که خداوند ما را اهل و در مسیر حقیقت قرار دهد  و آنچه  وعده به اولیای خدا میرسد  به ما نیز برسد. یعنی آنچه که به اهل مبالغان در عبادت و پیشتازان  پرستش خدا عطا شده است  ما نیز از آن برخوردار شویم. از خداوند متعال مسئلت داریم در این ماه مبارک رمضان آنچه  برای پیشتازان طاعت خود ثابت کردی  به ما نیز عنایت کن.همچنین در این دعا از خداوند متعال حاجت جدی‌تری را طلب می کنیم و آن  این است که خداوند ما را در زمره، گروه یا رشته کسانی که مستحق برترین مرتبه پروردگار  عالم هستند قرار دهد.

 

حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد: ما به عظمت ماه رمضان می توانیم به چنین جایگاهی دست یابیم. ماه مهمانی خدا این ظرفیت را دارد که انسان ها را در زمره برترین خلایق پروردگار عالم قرار دهد  و تنها شرط آن این است که انسان با عزم و اراده خود در این مسیر حرکت کند.

کد خبر 1050733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha