حمایت از عروس خانم ها و آقادامادها زیر سایه حضرت فاطمه (س)

تنها عروس خانم نیستند که می توانند از خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) تسهیلات جهیزیه دریافت کنند. آقا داماد هم می توانند از صندوق نیکوکاری وام ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی که بدون هیچ سودی است دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «پسر كو ندارد نشان از پدر» مصداق بارزی است از «سید علیرضا لواسانی» که در راه و منش پدر گام نهاده است و نام او را به نیکی می توان از  زبان مردم دردمند، نیازمند و گرفتار شنید.

 

آبرو داری کرده است از هزاران عروس و داماد و دست یاری را به  آن ها برای تامین جهیزیه و وام داده است. «سید علیرضا لواسانی» 62 سال دارد و اهل تهران است. بیشتر او را به دلیل فعالیت های خیرخواهانه خود و مرحوم پدرش می شناسند. از سال 1367 یعنی حدود 33 سال است که به مردم دست یاری می دهد و از مشکلات آن ها گره گشایی می کند.

 

 اغلب در خیریه حضرت فاطمه الزهرا(س) حضور دارد.  این خیریه ابتدا در بازار تاسیس شد، سپس پدرش مرحوم حاج آقا لواسانی منزلی در خیابان 17 شهریور را وقف این خیریه کردند.

 

این خیریه فعالیت خود را تاکنون ادامه داده است و هر سال بیش از سال گذشته رونقش بیشتر می شود. حاج آقا لواسانی معتقد است رونق خیریه در این سال های سخت اقتصادی به دلیل نگاه ویژه  و لطف خانم فاطمه زهرا (س) است.

 

او تنها نیست، آن ها همانند یک زنجیره در کنار هم هستند، پیرمرد های خیرخواهی که جوانیشان را در این راه گذاشته اند و هر چقدر سن آن ها بالاتر رفته است مصرتر در انجام کار شده اند.

 

او در این ارتباط به خبرنگار شبستان می گوید:سالانه به سه تا چهار هزار نفر تسهیلات تامین جهزیه می دهیم. عروس خانم ها تا سقف 30 میلیون تومان می توانند کالای مورد نیاز برای جهیزیه را به صورت اقساط و بدون سود دریافت کنند.

 

این خیّر ادامه می دهد: 30 درصد را به صورت نقد دریافت می کنیم مابقی به صورت اقساط 20 ماهه داده می شود. قیمت محصولات چون از کارخانه خریداری می شود از بیرون هم ارزانتر است و به همان قیمت و قسطی به خانواده های نیازمند داده می شود.

 

تنها عروس خانم نیستند که می توانند از خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) تسهیلات دریافت کنند. آقا داماد هم می توانند از صندوق نیکوکاری وام 5 تا 10 میلیون تومانی که بدون هیچ سودی است دریافت کنند.

 

خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) ساختمانی چند طبقه نیز در مشهد مقدس دارد که از یادگاری های پدر است، عروس خانم ها و آقا داماد هایی که عروسی نگرفته اند یا می خواهند ماه عسل بروند و بودجه کافی ندارند، این ساختمان در جوار آقا امام رضا(ع) در انتظار آن ها است تا مستقر شوند و ماهی همچون عسل داشته باشند.

 

همچنین در آستانه آغاز سال و ماه مبارک رمضان سبد های معیشتی نیز به نیازمندان تحت پوشش خود اعطا می کنند تا کمی از بار معیشتی آن ها بکاهند. به گفته ی حاج آقا لواسانی در این خیریه به روی همه باز است و به مراجعه کنندگان نیازمند از پایتخت تا نقطه صفر مرزی کمک می شود.

 

کارها آن ها خرید و فروش است اما از نوع خیرخواهانه. صحبت از هیچ سودی نیست، آن ها با خدا معامله کرده اند تا به بنده های خدا کمک کنند.

 

چند سالی است که به این دست از خیریه ها که در تامین جهیزیه به مردم کمک می کنند شامل ارزش افزوده 9 درصدی شده اند اما آن ها حاضر نشدند این ارزش افزوده را از مراجعه کنندگان بگیرند، نخواستند باری بر دوش آن ها بگذارند، پس مسئولان دولتی را قانع کردند، کارشان سودی ندارد، سودش نزد خداست و آن ها هم همکاری کردند.

 

حاج آقا لواسانی معتقد است باید فرهنگ قرض الحسنه در میان مردم و مسئولان نهادینه شود، کمک ها بدون هیچ بهره و سودی صورت گیرد. در این راه نقش رسانه ها را قابل انکار نمی داند و ضروری است آن ها کمک کنند تا این فرهنگ ترویج یابد و مردم ومسئولان آمیخته با این سنت حسنه شوند.

او صندوق پس انداز جاوید را مثال می زند که  در سال 1351 با هدف توسعه اقتصادی کشورمان و رفع نیاز مستمندان جامعه تاسیس گردید که با تلاش بی وقفه به اعطای تسهیلات بدون بهره و کارمزد می کنند.

 

صندوق قرض الحسنه پس انداز جاوید علاوه بر فعالیت قرض الحسنه، از امورات خیریه نیز غافل نشده و همیشه درامورات خیریه همچون تامین جهیزیه و همچنین کمک به ساخت  مساجد و مدارس و غیره فعالیت داشته و دارد و از سال های گذشته باری از دوش جامعه برداشته است.

 

او گلایه از مسئولان دارد که در این شرایط سخت اقتصادی و تورم بالا باید بیشتر در کنار مردم باشند و وام ها بدون بهره اعطا شود و کمک ها به مردمی که همواره در شرایط سخت جنگ، انقلاب و انتخابات برادری خود را ثابت کرده اند، بیشتر باید باشد.

 

او شیرینی کار خود را شادی و لبخند نیازمندان می داند. نیازمندانی که به این خیریه مراجعه می کنند و با گرفتن وامی اشک شوق بر چهره دارند، او دیدن شادی نیازمندان را بالاترین توفیق برای خود می داند.

 

در این شرایط تورم بالا و شیوع ویروس کرونا مردمانی بلند همت و نیک اندیش همچون حاج آقا لواسانی ها کم نیستند که شادی را به خانه مردم ببرنند و شادی  و پاداش خود را از پروردگار دریافت می کنند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1050933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha