امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) هویت ملی شهر لاهرود است

خادم افتخاری و عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) سند و هویت ملی شهر لاهرود است.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: بقعه متبرکه امامزاده جلیل القدر حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) در معرفی فرهنگ، تمدن و باور مردم شهر لاهرود در میهن اسلامی نقش مهمی دارد و این مکان مقدس سند و شناسنامه معتبر و هویت ملی مردم شهر لاهرود در استان و کشور محسوب می شود.

 

خادم افتخاری و عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: زیارتگاه مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) که در دامنه سرسبز سبلان قراردارد قرن ها است مامن و پناهگاه دردمندان و حاجتمندان منطقه و دیگر زواری است که از سرتاسر استان و کشور به این مکان مذهبی مراجعت می کنند تا روز و روزهایی را در کنار ضریح مطهرش با خدای خویش نجوایی دردمندانه کنند.

 

وی تصریح کرد: بقعه متبرکه این امامزاده بزرگوار که در مابین سه کیلومتری جاده ترانزیتی مشگین شهر - اردبیل واقع شده، منطقه لاهرود را به شهری پویا و زنده تبدیل کرده است.

 

عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با اشاره به اینکه شهر لاهرود را به دلیل وجود زیارتگاه مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر سیاحتی و زیارتی لاهرود می خوانند، اذعان داشت: یکی از عوامل بسیار موثر در گسترش و رونق شهر لاهرود نسبت به سایر شهرهای همجوار وجود پربرکت آرامگاه مطهر امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) در این شهر است که از حیث گردشگری مذهبی و اماکن زیارتی منطقه حائز اهمیت بوده و به عنوان نگین تابناک تربت خراسان در شمالغرب کشور محسوب می شود.

 

خادم افتخاری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه چهار ویژگی شاخص امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) را در استان اردبیل بی نظیر ساخته است، ادامه داد: نخستین ویژگی شاخص امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) این است که  زائران و ارادتمندان آن حضرت از زمانی که ایشان در منطقه لاهرود فوت کرده چندین قرن است که تا به امروز مرقد مطهرش را عطرافشانی می کنند.

 

اسبری عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی شاخص امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) این است که آن حضرت از زمان دفن تا به حال مورد توجه و ارادت علما و بزرگان منطقه و استان و تمامی مردم بوده و هست.

 

عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود یادآور شد: سومین ویژگی شاخص امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) این است که ایشان از سراسر شهرستان، استان، استان های همجوار، کشور و حتی از جمهوری آذریابجان زائر و ارادتمند دارد.

 

وی اضافه کرد: آخرین ویژگی شاخص امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) این است که صدور معجزات و کرامات زیاد از وجود مقدس آن حضرت باعث شده است که روز به روز بر ارادتمندان ایشان افزوده شود.

کد خبر 1050937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha