صلاحیت ۵۷۴ داوطلب شورای اسلامی در شهرهای خراسان شمالی تایید شد

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: در مجموع صلاحیت ۵۷۴ نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی در ۲۴ شهر استان در هیات نظارت به تایید رسیده است.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان؛ تعداد داوطلبان شورای اسلامی شهرهای این استان را ۷۰۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۱ نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرهای این استان از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داده اند.

 


رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی اظهار داشت: در مجموع در بررسی ها، صلاحیت ۹۷ داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهرهای این استان در هیات های اجرایی و نظارت به تایید نرسید که سهم هیات های اجرایی ۴۳ و هیات های نظارت نیز ۵۴ نفر است.

 


جدی اضافه کرد: هیات های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر، روستا و عشایری، نتایج بررسی صلاحیت ها را به فرمانداری ها اعلام کرده اند و فرمانداران نیز موظفند تا هشتم اردیبهشت ماه این نتایج را در اختیار داوطلبان قرار دهند.

 


وی تصریح کرد: بر اساس قانون، داوطلبانی که صلاحیتشان به تایید هیات های نظارت در شهرستان ها نرسیده، چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیات های نظارت استانی برای بررسی مجدد اعلام کنند.

 


جدی در خصوص تایید صلاحیت شوراهای اسلامی روستا و عشایر هم افزود: هیات اجرایی بخش با انجام بررسی‌ها نتایج را تا ۱۶ اردیبهشت به هیات نظارت بخش اعلام کنند و این هیات (هیات نظارت بخش‌ها) هم ۳۱ اردیبهشت نتیجه نهایی را به بخشداری‌ها اعلام خواهد کرد.

 

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 

کد خبر 1051125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha