ارتقای کمی و کیفی خدمات مدیریت شهری مهمترین اولویت اجرایی شورا و شهرداری شاهدیه است

میرنژاد با اشاره به ویژگی های کمی و کیفی شهر شاهدیه و اهمیت مدیریت شهری گفت: ارتقای کمی و کیفی خدمات مدیریت شهری مهمترین اولویت اجرایی شورا و شهرداری شاهدیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید علی میرنژاد» در جمع خبرنگاران گفت:  شهر شاهدیه با مساحتی بالغ بر دو هزار و ۵۰ هکتار دارای ۱۸ هزار و ۳۵۰ نفر جمعیت است که در شمال غربی شهرمیراث جهانی یزد قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری شاهدیه طی چهار سال گذشته درآمدی بالغ بر هزار میلیارد ریال داشته که در طرح‌های مختلف توسعه شهری نظیر ساخت شش میدان، ساماندهی۲۶ ایستگاه اتوبوس شهری، ساخت بیش از ۶۰ هزار مترمربع پیاده رو، ساخت و نصب چهار المان شهری، اجرای بیش از ۳۸۰ هزار مترمربع عملیات آسفال در ۱۵۰ مورد معابر شهری و بهبود فضای سبز، هزینه شده است.

شهردار شاهدیه توجه به فضای سبز شهری را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری دانست و گفت: در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده سرانه فضای سبز شهری در شاهدیه به ازای هر نفر ۴۴ مترمربع تعین شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

میرنژاد با اشاره به اینکه قلعه تاریخی شاهدیه و بخشی از بافت تاریخی این شهر، متعلق به دوران ساسانیان است، اظهار داشت: مدتها پیگیر ثبت ملی بافت تاریخی بودیم اما اعلام شد که قلعه و بافت تاریخی شاهدیه با بافت تاریخی یزد ثبت ملی شده است.

وی عنوان کرد: از آنجا که شاهدیه شهری مستقل و دارای تک بناهای تاریخی ارزشمند است، از سال ۸۴ پیگیری برای ثبت مستقل این اثر آغاز شد.

میرنژاد یادآور شد: اکنون کار ثبت ملی بافت تاریخی انجام و به شماره ۳۰۰ در فهرست آثار ملی ثبت شده ضمن اینکه قلعه تاریخی نیز دو سال پیش ثبت ملی شده بود.

وی حراست از بافت تاریخی یکی از رویکردهای مدیریت شهری در شاهدیه عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های مستمر توسط شهرداری بلاخره بافت تاریخی شاهدیه در سال جاری با شماره ۳۰۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

شهردار شاهدیه راه‌اندازی طرح گردشگری و آغاز عملیات بهسازی و بازسازی قلعه ساسانی را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری در راستای حراست از بناهای تاریخی این شهر دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای کمی و کیفی خدمات مدیریت شهری مهمترین اولویت اجرایی شورا و شهرداری شاهدیه است.

 

کد خبر 1051197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha