خط قرمز ما باغ های سطح شهر شاهدیه است

میرنژاد با اشاره به جلوگیری از قطع درختان گفت: خط قرمز ما باغ های سطح شهر شاهدیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سیدعلی میرنژاد » در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: در سال 98، نگاه و برنامه ریزی ما توجه به برنامه های فرهنگی و خدماتی در کنار برنامه های عمرانی بود و سعی کردیم طرح ها را در کنار طرح های تفصیلی در چارچوب بودجه پیش ببریم.

 

شهردار شاهدیه افزود: در زمینه عمرانی،  زیر سازی و آسفالت بیش از ۱۱۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد ریال، ساخت پارک ها و میادین شهری و درون محله ای، درختکاری در بلوارهای دانشوران و مدرسی و بوستان های شهری با 12 هزار اصله نهال با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، تملک و آزادسازی املاک بیش از 23 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال را داشتیم.

 

وی ادامه داد: ریز گردها و همچنین کریدور کارخانه جات به عنوان خطر جدی برای شهر شاهدیه بودند که در این راستا کمربند سبز را پیگیری کردیم تا از این خطر کاهش دهیم.

 

میرنژاد خاطرنشان کرد: فاز اول بوستان خانواده، بوستان ولایت، پارک بانوان، تکمیل میدان جوادالائمه (ع)، میدان دانش، بهسازی پیاده روهای گلبهار، بلوار 22 بهمن، طرح های ترافیکی، طرح بوستان بلوار سعادت، فاز دوم بوستان خانواده از جمله اقدامات ما بوده است.

 

وی گفت: نگاه ما انسان محور بوده است و با توجه به پراکندگی شهر شاهدیه سعی کردیم بهسازی پیاده روها را در دستور کار قرار دهیم.

 

شهردار شاهدیه ادامه داد: پارک بلوار فقیه با مساحت 8 هزار مربع از جمله طرح های ما است که فاز اول آن به تصویب دفتر فنی استانداری رسیده است و در صورت تایید فاز دوم اقدامات بهسازی آن انجام می شود.

 

وی افزود: در زمینه فرهنگی نیز برگزاری همایش پیرغلامان حسینی، اعطای سهم نیم درصد کتابخانه ها، بهسازی مدارس، همکاری با کانون های مساجد، بسیج و تشکل های فرهنگی از جمله اقدامات ما بوده است.

 

میرنژاد با اشاره به شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: شهرداری شاهدیه از روزهای نخست اقدام به ضدعفونی کردن مکان های عمومی از جمله مساجد، مدارس، ایستگاه های اتوبوس، خیابان های اصلی کرده است.

 

وی گفت: در سال جاری بودجه اولیه 15 میلیارد ریال پیش بینی شده بود اما با تلاش های شهرداری و همکاری تا آبان ماه تحقق پیدا کرد و متمم آن نیز 25 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

 

شهردار شاهدیه ادامه داد: به ازای هر شهروند شاهدیه بیش از 12 میلیون ریال هزینه می شود که سرانه تعیین شده است و 70 درصد عمرانی و 30 درصد جاری است.

وی افزود: سیاست اصلی شهرداری و شورا تاکید بر حفظ باغات و توسعه فضای سبز شهری است که در این راستا با قطع درختان نیز به شدت برخورد می شود.

 

شهردار شاهدیه ادامه داد: خط قرمز ما باغ ها است که گشت های ویژه را به به آن اختصاص داده ایم و نگاه ما نیز حفظ بناهای ارزشمند شهری است و چندین شهر نیز برنامه ریزی شده است که نمونه آن قلعه ابرندآباد و تبدیل آن به مرکزی تفریحی و گردشگری است.

 

میرنژاد خاطرنشان کرد: طرح اتصال بلوار وحدت تا مسجد جامع و حسینیه سیف و سید گلسرخ ابرندآباد از جمله اقدامات دیگر ما است و طرح آن نیز به تصویب رسده است.

 

وی گفت: بودجه سال آینده شهرداری بر اساس تکلیف قانونی در آذرماه به شورای شهر ارسال شده است که به تصویب نیز رسیده است که بودجه اولیه 23 میلیارد تومان بوده است که امیدواریم بتوانیم روند افزایشی را داشته باشیم.

کد خبر 903795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha