جشن کاروان خودرویی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در  در ملایر

حجت الاسلام نجفی گفت: جشن کاروان خودرویی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در در ملایر برگزار می شود.

«حجت الاسلام روح الله نجفی » در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: همزمان با میلاد فرخنده امام حسن مجتبی  کاروان خودرویی در ساعت 18  از میدان قائم تا میدان بابک  همراله با مولودی خوانی و نور افشانی برگزار می‌شود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  با بیان اینکه هیات های مذهبی  به ویژه هیات خواهران در فضای باز برنامه جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) را برگزار می‌کند گفت: این برنامه نیز با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

 وی افزود: در کوچه ها و فضاهای باز مساجد نیز  برنامه جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه برنامه احیای شب های قدر نیز با اجازه ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز نیز در فضای باز و با رعایت پروتکل ها برگزار خواهد شد تصریح کرد:  در شهر ملایر نیز در چند نقطه شامل فضای باز حیاط مسجد جامع، پارک سیفیه و بام ملایر برنامه احیای شب های قدر برگزار می‌شود.

وی در ادامه از اجرای طرح « علی یاوران برای دومین سال در ماه مبارک رمضان در ملایر خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و هیات‌های مذهبی شهرستان  توزیع بیش از 15هزار پرس غذا در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح امسال از روز دوم ماه مبارک رمضان با طبح غذا در آشپزخانه  دبیرستان سیفیه ملایر شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد افزود هر شب بین 500 تا 700 پرس غذا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی طبخ و بین خانوادهای شناسایی شذه محلات کمتر برخوردار ملایر و روستاهای محروم شهرستان توزیع می‌شود.

وی  با بیان اینکه در هر شب از ماه مبارک رمضان دو محله  توزیع غذا انجام می‌شود گفت:هزینه طبخ غذا در  هر شب بین 9 تا ده میلیون  تومان برآورد شده است.

وی  با بیان اینکه هر شب بیش از  ده نفر از افراد  در  در طبخ غذا همکاری دارند از مشارکت و همکاری بسیار خوب اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در این طرح تقدیر کرد و گفت:  تعدادی از گروه های جهادی و حوزه علمیه خواهران ملایر نیز در این طرح مشارکت دارند.

وی گفت: سال گذشته نیز این طرح برای اولین بار در شهرستان اجرا شد و  22 هزار پرس غذا در طرح علی یاوران  در سطح شهرستان ملایر توزیع شد.

 وی همچنین  به اعزام مبلغان به  مساجد ملایر و اعزام قاریان قرآن به  به جلسات و محافل قرآن در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل ترتیل قرآن در تعدادی از مساجد شهر و روستا در ماه مبارک رمضان  در حال انجام است

وی از ، برگزاری طرح ختم قرآن در فضای مجازی با حضور علاقمندان  و بارگزاری سایر برنامه های دینی و مذهبی متناسب با این ماه  در فضای مجازی و کانال های مرتبط را از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ماه رمضان دانست.

حجت الاسلام نجفی برگزاری مسابقات قرآنی ویژه ادارات با نام تفسیر سی روز  با طرح 30 سوال از 30 جزء قرآن و  برگزای مسابقه قرانی ویژه عموم مردم  با نام فصل بندگی  را   از دیگر برنامه های این اداره در فضای مجازی برشمرد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزاری پویش قرآنی تلاوت آیه روزه  در ماه رمضان با هدف توجه مردم به امر مهم روزه و تاکید قرآن کریم به این فریضه واجب الهی ، برگزاری طرح اردوی جهادگران با حضور   مربیان قرآن به صورت جهادی با حضور در روستاها نسبت به آموزش‌ها و برنامه‌های قرآنی و   اعزام کاروان قرآنی به مساجد شهر و روستا با هدف ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی در مساجد و حسینیه‌های  محلات مختلف شهرستان را  از دیگر برنامه های این اداره در ماه رمضان دانست.

 

کد خبر 1051290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha