نشان فرهیختگی هر جامعه‌ای، جایگاه معلم در آن جامعه است

مظفری گفت: در کنار مدافعان سلامت کشور، این معلمان بودند که به عنوان «مدافعان تربیت» در خط مقدم مبارزه با جهل بودند و لحظه‌ای از انجام وظیفه کوتاهی نکردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، حسن مظفری ضمن تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه والای معلمان در جامعه گفت: جامعه متعالی جامعه‌ای است که فرهنگ در راس مناسبات اجتماعی است و نشان فرهیختگی هر جامعه‌ای، جایگاه معلم در آن جامعه است.

 

وی نقش معلمان در ایام کرونایی را سازنده و اثرگذار خواند و افزود: در کنار مدافعان سلامت کشور، این معلمان بودند که به عنوان «مدافعان تربیت» در خط مقدم مبارزه با جهل بودند و لحظه‌ای از انجام وظیفه کوتاهی نکردند و جان باختن دهها تن از معلمان در کشور به خاطر کرونا گویای این واقعیت است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نزدیکی روز معلم تصریح کرد: از نظر ما تمامی روزهایی که جامعه ما از وجود بی بدیل معلمان در صحنه‌های مختلف اجتماعی بهره می‌برد، روز معلم است و این شأنی است که مردم به معلمان می‌دهند.

 

مظفری با اشاره به برنامه‌های پیش روی اداره کل آموزش و پرورش استان در گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی در جامعه، عمده برنامه‌های گرامیداشت این هفته بصورت مجازی برگزار خواهد شد و تلاش داریم تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و گوشه‌ای از زحمات معلمان در برگزاری کلاس‌های مجازی در شبکه شاد را به مخاطبان نشان دهیم.

 

وی ذات کار معلمی را آغشته به عشق و هنر و مجاهدت خواند و گفت: نمی‌توانیم در کار معلمی و ابعاد مختلف آن تفکیک قائل شویم زیرا که ذات کار معلمی با هنر و محبت و ایثار عجین شده است و تعطیل نشدن آموزش در طی این مدت موید این واقعیت است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته معلم را معرفی معلمان تلاشگر، برگزاری مسابقات مختلف دانش آموزی و فرهنگی، ویژه برنامه‌های ماه رمضان و تربیت، تهیه و انتشار فیلم و کلیپ از ایثارگری‌های معلمان در صحنه تعلیم و تربیت ادای احترام به پیشگاه معلمان پیشکسوت و تقدیر از خانواده‌های معلمان قربانی در ایام کرونایی عنوان کرد.

 

مظفری همزمانی ماه رمضان و برنامه‌های مجازی در زیست بوم کرونا را فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های معلمان دانست که در آن با رعایت تمامی موازین شرعی و دینی و بهراشتی امر تربیت با قدرت ادامه می‌یابد.

 

وی جایگاه معلم در توسعه همه جانبه کشور را ارزنده توصیف کرد و گفت: توسعه همه جانبه در هر کشوری مرهون تلاش معلمان آن جامعه هست و برای نیل به این هدف، بایستی شان و جایگاه معلمان حفظ و برنامه ریزی ها در راستای بهبود وضعیت رفاهی آنان گسترش یابد.

 

مظفری در پایان اظهار داشت: با بررسی‌ها و برنامه ریزی های انجام گرفته، تمهیدات برگزاری امتحانات حضوری و غیر حضوری و نیز بازگشایی مدارس در سال جاری اندیشیده شده و تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت.

 

کد خبر 1051730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha