آیین نامه جدید شورای اقامه نماز بر  مشارکت مجموعه مدیران در ترویج فرهنگ نماز تاکید دارد

رضایتی از ابلاغ آیین نامه شورای اقامه نماز استان و شهرستان ها خبر داد و گفت: امید است با ابلاغ این آیین نامه، شاهد مشارکت مجموعه مدیران ارشد و اجرایی استان در فرایند اجرای برنامه های ترویج و توسعه فرهنگ نماز باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، ظهر امروز(۸ اردیبهشت) در نشست شورای اقامه نماز این استان در محل حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر امام جمعه ایلام، اظهار کرد: آیین نامه تشکیل شورای اقامه نماز استان و شهرستان ها تدوین و ابلاغ شده است که بر این اساس دستگاه های اجرایی استان ماموریت و وظیفه خطیری بر عهده خواهند داشت.

 

«فیض الله رضایتی» یادآور شد: امید است با ابلاغ آیین نامه جدید شورای اقامه نماز، شاهد مشارکت مجموعه مدیران ارشد و اجرایی استان در فرایند اجرای برنامه های ترویج و توسعه فرهنگ نماز باشیم و با شیوه های علمی و واقع بینانه در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز گام های بزرگی برداشته شود.

 

وی تعیین خط و مشی برنامه های ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز، پایش مستمر وضعیت اقامه نماز و تعیین راهکارهای علمی و عملی مناسب برای رفع موانع ترویج نماز، برنامه ریزی مناسب در ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و تبلیغی به اقشار مختلف جامعه، بهره گیری از نظرات، توانمندی، امکانات و منابع انسانی دستگاه های اجرایی در امر ترویج نماز و نظارت و پیگیری فرایند برنامه های اقامه نماز از جمله اهداف تدوین و ابلاغ این آیین نامه است.

 

رضایتی یادآور شد: علی رغم اینکه پیگیری های لازم و مستمر با مسولان ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی انجام شده است اما هنوز کمتر از چهل دستگاه اجرایی استان در سامانه سجاده ثبت نام کرده اند که لازم دستگاه های اجرایی استان برای ثبت نام در این سامانه  اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام تصریح کرد: حضور مدیران دستگاه های اجرایی در نمازهای جماعت و نماز جمعه و در نمازخانه های عمومی به ویژه در سطح دستگاه های اجرایی در راستای ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه بسیار مهم است و مدیران در بحث اقامه نماز  باید الگو بوده و متولی برپایی نماز باشند.

 

وی با تاکید بر جدیت مدیران دستگاه های اجرایی در اقامه نماز، گفت: ترویج فعالیت های فرهنگی به ویژه فرهنگ نماز نیازمند اختصاص اعتبار است، شورای اقامه نماز استان از لحاظ اعتبارات در مضیقه است و لازم است که این شورا  در راستای اجرای برنامه های ترویجی در موضوع نماز، از نظر تخصیص اعتبار مورد توجه مدیریت و برنامه ریزی قرار گیرد.

 

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: ظرفیت های تبلیغی باید در محل مکان های بین راهی به ویژه برای زایران اباعبدالله الحسین(ع) در زمان اربعین حسینی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام« محمد فتاحی» تصریح کرد: وضعیت شبکه تبلیغی استان یک شبکه شناخته شده و فعال است اما در سال جاری اجتماعات دینی با توجه به شرایط کرونا برگزار نشده و یا به طور محدود برگزار شده است اما این ظرفیت وجود دارد که عزیزان پای کار باشند و فضای تبلیغی اثرگذاری در رزمینه ترویج فرهنگ نماز  داشته باشند.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: وضعیت خود شهر ایلام در زمینه جانمایی مساجد و مکان های فرهنگی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد، شهر گسترش پیدا کرده است و برخی محلات فاقد مسجد هستند، برخی از این محلات، محله های آسیب‌پذیر هستند.

 

سردار« جمال شاکرمی» با بیان اینکه بین مسجد و ترویج فرهنگ نماز ارتباطات مستقیمی وجود دارد، تصریح کرد: تامین اعتبارات لازم برای ساخت مساجد در محلات آسیب پذیر باید مورد توجه قرار گیرد، در مسیر جاده عتبات عالیات و راه اربعین حسینی در استان، تعداد نماز خانه های بین راهی کافی نیست که در این زمینه باید اقدام  لازم انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سه راهی جندالله این ظرفیت برای احخداث نماز خانه مجهز در مسیر عتبات عالیات وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از روستاهای استان فاقد مسجد هستند مردم پای کار هستند اما باید بحث ساخت مساجد در نقاط روستایی استان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1051777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha