۷۴۰۰ نفر از روستاییان خانه دار شدند

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: طی هشت سال گذشته، هفت هزار و ۴۰۰ نفر از روستاییان این شهرستان از مسکن برخوردار شدند.

«عزیز ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: با احداث هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان،  هفت هزار و ۴۰۰ نفر از مسکن مناسب برخوردار شدند.

 

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان بیان کرد: در هشت سال گذشته، هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان احداث و تکمیل شده که این تعداد واحد مسکونی در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه بوده و بیشترین منازل ساخته شده در بخش مرکزی صورت گرفته است.

 

 

ابراهیمی عنوان کرد: برای هر واحد مسکونی ۷۰ متر مربع در سال ۹۲، ۱۲۵ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله پرداخت شده که این میزان اکنون به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

 

 

وی تصریح کرد: از اجرای شروع این طرح تاکنون حدود ۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای شهرستان احداث شده است که سهمیه احداث واحدهای مسکونی در این هشت سال برای این شهرستان، دوهزار و ۹۷۰ واحد بوده که تاکنون دوهزار و ۴۴۳ واحد با بانک قرارداد بسته‌اند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ساخت منازل محرومان و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی تفاهم نامه ای با بهزیستی صرت گرفته که تاکنون برای خانوارهای دارای دو معلول ۲۴ واحد مسکونی احداث شده که علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی، برای هر واحد ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

 

 

ابراهیمی افزود: در این مدت علاوه بر احداث واحدهای مسکونی مزبور، بیش از ۵۰۰ واحد تعمیر و نوسازی شده است.

 

 

وی گفت: اینک جمعیت روستایی این شهرستان ۵۶ هزار و ۳۸۵ نفر جمعیت مشتمل بر ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانوار در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه است که به نسبت خانوار روستایی، ۴۶ درصد منازل روستاهای این شهرستان مقاوم سازی شده است.

 

 

 

کد خبر 1051887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha