برگزاری ویژه برنامه «رویش دوباره در بهار معنویت» در تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، از برگزاری ‌ویژه برنامه «رویش دوباره در بهار معنویت» همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهر خبر داد.

«حجت الاسلام احمد حمیدی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با بیان اینکه رمضان ماه عبادت، بندگی و تذهیب نفس است، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های "رویش دوباره در بهار معنویت" با همکاری فرهنگسراهای شهرداری تبریز به صورت مجازی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در ادامه افزود: هدف از اجرای این ویژه برنامه ها تعمیق اُنس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، تشویق کودکان و نوجوانان به روزه داری و گذراندن اوقات فراغت از طریق انجام کار هنری، ترویج خوانش کتاب های دینی و مذهبی و ادامه پویش در خانه بمانیم، ایجاد فضای معنوی با بهره گیری از هنر، ترویج فرهنگ قرآنی و بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان می باشد.

وی ادامه داد: مسابقه مجازی عکس و فیلم "تصویر بندگی" ویژه روزه اولی ها، مسابقه مجازی خطاطی و کتابت قرآنی ویژه هنرمندان و علاقمندان هنر خوشنویسی، نمایشگاه مجازی نان و خرما و تزئین سفره افطار ویژه عموم‌ بانوان شهر، مسابقه مجازی قصه و خاطره های رمضان ویژه عموم شهروندان، مسابقه نقاشی ها و پیام های قرآنی و مسابقه کتابخوانی مجازی شهر خدا ویژه کودکان و نوجوانان، مسابقه کتابخوانی مجازی بر آستان جانان ویژه بزرگسالان و جزء خوانی قرآن کریم با عنوان "در محضر خدا" ویژه عموم شهروندان از شاخه های این مسابقات می باشد. 

حمیدی افزود: علاقه مندان به شرکت در این مسابقات می توانند آثار خود را 4 تا 25 اردیبهشت ماه به به فرهنگسراهای شهرداری تبریز ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با عید سعید فطر و پس از داوری آثار، نتایج به صورت مجازی اعلام و به برگزیدگان هدایایی اهدا خواهد شد که این هدایا 10 کارت هدیه 2 میلیون ريالی، 10 کارت هدیه یک میلیون ريالی و دهها جایزه نفیس غیر نقدی می باشند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در پایان یادآور شد: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های مجازی ماه مبارک رمضان می‌توانند با فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود تماس بگیرند و یا به آدرس وبسایت معاونت فرهنگی واجتماعی farhangi.tabriz.irمراجعه کنند.

 

کد خبر 1051916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha