معلم علاوه بر فرآیند آموزش امر تربیت را رقم می زند

خدابنده با بیان اینکه شهید مطهری فیلسوفی به تمام معنا، متکلم، عارف و فقیهی مبرز بود که در تمام علوم اسلامی حرف های زیادی برای گفتن داشت، گفت:معلم در کلاس درس علاوه بر فرآیند آموزش، امر تربیت را رقم می زند که اهمیت آن از آموزش بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فریمان، «قاسمعلی خدابنده» در آیین گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و به ویژه در لیالی قدر از تلاش و همت برگزار کنندگان این یادواره تقدیر نمود و گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری "مدظله العالی" فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی حضرت علی (ع) را شاگرد مکتب نبوت و پیامبر اکرم (ص) و همچنین آموزگار مکتب امامت توصیف نمود و گفت: ایشان در جوانمردی، فتوت، عدالت محوری، مردانگی، رشادت و شجاعت،مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و حمایت از محرومان و ستم دیدگان زبانزد هستند.

 

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) در مقام علم، معلم و ارزش علم آموزی که فرمودند «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» تصریح کرد: ایشان گنجینه اسرار، عالم به علم لدُنی و علوم غیب هستند و تمامی علوم زمان خود و زمان های بعد را می شناختند.

 

خدابنده با بیان اینکه شهید مطهری فیلسوفی به تمام معنا، متکلم، عارف و فقیهی مبرز بود که در تمام علوم اسلامی حرف های زیادی برای گفتن داشت، اظهار داشت: شهید مطهری اعتقاد داشتند که عقاید دینی و تعالیم و آموزه های اسلامی را باید با عقلانیت پذیرفت لذا در آثار ایشان توجه به عقلانیت موج می زند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مخاطب شهید مطهری دائما جوانان بودند و ایشان در سال های پیش از انقلاب اسلامی بنیان های فکری جوانان را در حوزه و دانشگاه با ایدئولوژی اسلامی و عقاید شیعی پایه گذاری کرد، افزود: تاثیر شهید مطهری در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار زیاد بود، آثار ایشان با توجه به اینکه با دلسوزی، دغدغه مندی و با خلوص نیت نوشته شده اند فرازمانی هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه با توجه به نقش الگویی رفتار، گفتار و کردار معلم، هیچ چیز و هیچ کس جای خالی معلم را پر نخواهد کرد گفت: حضور معلم در کلاس درس علاوه بر فرآیند آموزش، امر تربیت را رقم می زند که اهمیت آن از آموزش بیشتر است.

کد خبر 1052911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha