توزیع ۵ هزار بسته معیشتی از محل نیات واقفان آذربایجان شرقی

همزمان با ماه مبارک رمضان؛‌ ۵ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و نیات واقفان خیراندیش استان آذربایجان شرقی، با حضور امام جمعه تبریز و از محل امامزاده سید محمد کججانی توزیع شد.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان؛‌ ۵ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و نیات واقفان خیراندیش استان آذربایجان شرقی، با حضور امام جمعه تبریز و از محل امامزاده سید محمد کججانی توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این رزمایش ضیافت الهی به همت ادارات اوقاف تبریز و امامزادگان سید محمدکججانی و سید حمزه تبریز انجام‌ گرفته است.

وی افزود: بنا بر برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه، مقرر بود تا در ایام ماه مبارک رمضان، حدود ۲۵۰۰ بسته معیشتی از محل نیات واقفان در سطح استان توزیع شود اما با همت واقفان و خیران عزیز، بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی، ۱۴ هزار پرس غذای گرم از محل امامزاده سیدحمزه و ۶۰ هزار پرس غذا از امامزاده سید محمد کججانی پخش می‌شود که در تلاشیم تا این اقدام و توزیع اقلام غذایی در سراسر استان گسترس یابد.

وی ادامه داد: ارزش هر بسته معیشتی در حدود ۳۵۰ الی ۵۰۰ هزار تومان بوده که با همکاری نهادهای حمایتی به دست نیازمندان واقعی استان خواهد رسید.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این‌که بسته‌های معیشتی و غذایی موقوفات مختلف استان، با محوریت امامزادگان توزیع می‌شود، گفت: این رزمایش در طول ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص امامزاده سیدمحمد کججانی، گفت: از این امامزادگان به عنوان جمکران تبریز یاد می‌شود چرا که معمولا در طول روزهای سه شنبه هر هفته در این امامزاده سفره نذری و احسان مردم همواره باز می‌شود اما امسال با توجه به شرایط کرونایی، فعالیت این امامزاده نیز محدود شده ولی کاملا تعطیل نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش‌هایی در راستای تبدیل امامزادگان به مراکز فرهنگی و به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی کشور انجام گرفته و بر این اساس طرح‌ آرامش بهاری (تخفیف خرید کتاب) در جوار امامزادگان با حضور مبلغان بومی و اهل قم در راستای خدمت رسانی به زائران بزرگوار برگزار شده است.

کد خبر 1053054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha