وعده های انتخاباتی حق الناس است/ نامزدها در ابتدا باید کفایت داشته باشند

شریعتمداری با اشاره به اینکه برنامه به تنهایی کافی نیست بلکه برنامه باید سنجیده شود، گفت: افرادی وعده هایی می دهند و بر اساس وعده ها رأی می گیرند به همان اندازه که رأی مردم حق الناس است عمل به وعده ها هم حق الناس است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسین شریعتمداری، تحلیلگر مسائل سیاسی شب گذشته (یکشنبه 12 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات با اشاره به اینکه برنامه به تنهایی کافی نیست بلکه برنامه باید سنجیده شود، گفت: افرادی وعده هایی می دهند و بر اساس وعده ها رأی می گیرند به همان اندازه که رأی مردم حق الناس است عمل به وعده ها هم حق الناس است.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه یک سوی ماجراست و اجرا و توان اجرای آن سوی دیگر ماجراست، ادامه داد: فردی که می خواهد برنامه ها را اجرا کند باید توانمندی های اولیه را داشته باشد و زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود به هر حال سابقه دارد که قابل ارزیابی است.

 

وی با بیان اینکه این روزها افرادی اعلام نامزدی کردند بعضی از آنها اعلام نامزدی شان؛ اهانت به ملت است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: نامزدها در ابتدا باید کفایت داشته باشند و کفایت لزوماً یک مقوله کیفی نیست بلکه باید کفایت در عمل هم نشان داده شود و افردی که در مقابل برخی از مشکلات عادی مردم ناتوان بودند نباید در صحنه حضور پیدا کنند و حتی افرادی که از کسانی که ناتوان در اداره کشور بودند حمایت کردند اینها هم مورد سؤال هستند.

 

شریعتمداری گفت: کجای دنیا زمانی که فردی می خواهد کاندیدا شود راه را باز می کنند؟ شرایطی دارد که باید با شرایطی که برای کاندیدا در نظر گرفته شده انطباق داشته باشد؛ و وظیفه شورای نگهبان هم همین است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا یک نهادی به عنوان دیوان عالی دارد که تعداد اعضای آن 11 نفر است که این ها هر تصمیمی می گیرند نهایی است و هیچ کس حق حرف ندارد، گفت: در دیوان عالی آمریکا بر اساس نظر شخصی خودشان نظر می دهند ولی اینجا شورای نگهبان بر اساس قوانین نظر می دهند و همچنین ملزم است قانونی را که موجب شده که صلاحیت یک کاندیدا رد شود به خود فرد اعلام کند.

 

کد خبر 1053101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha