اقدامی جهادی برای خودکفایی و اشتغال زنان سرپرست خانوار 

هاشم باروزه گفت: برای کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست مرکز نیکوکاری رهروان شهدا هدف اصلی برنامه های خود را ایجاد اشتغال پایدار برای آنها قرار داده است.

«هاشم باروزه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: گروه فرهنگی جهادی رهروان شهدا با ۴۰ نفر عضو، از سال ۱۳۸۶ به منظور برگزاری یادواره های شهدا و ترویج روحیه ایثار و شهادت فعالیت خود را در شهرستان کهنوج آغاز کرد و در مدت ۱۴ سال یادواره های کوچک و بزرگی را با حضور شخصیت های مطرح کشوری، استانی و شهرستان برگزار کرده است که الحمدالله کارنامه موفقی در این زمینه دارد.


مسئول گروه جهادی رهروان شهدا کهنوج با اشاره به این که شاخه سازندگی گروه جهادی رهروان شهدا نیز در این سال ها فعالیت هایی داشته است، ابراز کرد: فعالیت اصلی این شاخه از سال ۱۳۹۹ همزمان با شیوع بیماری منحوس کرونا و آغاز سیل ویرانگر زهکلوت آغاز شد.


وی یادآور شد: در دوران کرونایی گروه فرهنگی جهادی رهروان شهدا با هماهنگ کردن گروه های جهادی شهرستان و تامین مواد ضد عفونی در بازه زمانی ۲ ماهه اقدام به ضد عفونی مراکز عمومی، بیمارستان، داروخانه ها، مطب های شخصی، ادارات، بانک ها، مراکز نظامی و خودپرداز ها کرد.


باروزه بیان کرد: علاوه بر این نیز در پی وقوع سیل سال گذشته در زهکلوت گروه فرهنگی جهادی رهروان شهدا با جمع آوری کمک های مردمی اقدام به خرید و توزیع اقلام غذایی، بهداشتی، آب معدنی، آرد، پتو، فرش در بین سیل زدگان روستاهای بخش جازموریان کرد.


رئیس مرکز نیکوکاری رهروان شهدا کهنوج افزود: گروه تا پایان عملیات پاکسازی منازل از گل و لای و برگشت زندگی مردم به روال عادی روزانه با حضور در مناطق سیل زده به توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی پرداخت.
 

وی اظهار کرد: در آخر نیز با همکاری حوزه پیامبر اعظم (ص) ناحیه کهنوج و گروه جهادی شهدای نخلستان اقدام به ساخت ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در روستای محمد آباد تکل کردیم.


باروزه ادامه داد: هم اکنون گروه فرهنگی جهادی رهروان شهدا از طریق شناسایی خانوارهای نیازمند و منازل فاقد سرویس بهداشتی در شهرستان کهنوج و روستاهای همجوار در حال ساخت سرویس بهداشتی برای آنها است.


مسئول گروه جهادی رهروان شهدا کهنوج یکی از اقدامات این گروه جهادی را، راه اندازی مرکز نیکوکاری رهروان شهدا برشمرد و ابراز کرد: این مرکز از دل گروه جهادی شکل گرفت و اعضای اصلی این مرکز از نیروهای جهادی شهرستان هستند و دغدغه اصلی آنها کمک و حمایت از افراد آسیب پذیر در سطح جنوب کرمان است.


 وی امه داد: مرکز نیکوکاری رهروان شهدا سال گذشته با اخذ مجوز از کمیته امداد امام خمینی (ره) و تعداد ۱۲ عضو در شهرستان کهنوج آغاز به فعالیت کرد.


رئیس مرکز نیکوکاری رهروان شهدا کهنوج اظهار کرد: این مرکز نیکوکاری در حال حاضر تعداد ۲۵۰ خانوار با میانگین هر خانواده ۳ نفره، را تحت حمایت دارد و به آنها خدمت رسانی می کند.


وی تاکید کرد: متاسفانه در جنوب استان زنان سرپرست خانوار از شغل مناسبی برخوردار نبوده و برای تامین مخارج زندگی به کارهای سخت و طاقت فرسا از جمله کارگری در مزارع کشاورزی روی آورده اند و با توجه به سختی کار بعد از گذشت مدتی با بیماری های متعددی روبرو می شوند که هزینه درمان نیز مشکلات آنها را دو چندان می کند.


باروزه اضافه کرد: برای کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست مرکز نیکوکاری رهروان شهدا هدف اصلی برنامه های خود را ایجاد اشتغال پایدار برای آنها قرار داده است.


مسئول گروه جهادی رهروان شهدا بیان کرد: طی جلساتی که با حضور اعضای این مرکز نیکوکاری و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان برگزار شد، تاکید ما بر خودکفایی زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست بود تا بتوانند مخارج زندگی خود را تامین کنند.


وی ابراز کرد: به پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کهنوج، مرکز نیکوکاری رهروان شهدا از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، به عنوان مرکز تخصصی اشتغال در شهرستان کهنوج انتخاب شد.


باروزه افزود: پیرو جلساتی که با مسئولین و خیرین شهرستان برگزار شد در نظر داریم چند کارگاه آموزشی برای مددجویان راه اندازی کنیم و بر همین اساس در گام اول ۲ کارگاه آموزشی راه اندازی می شود.


رئیس مرکز نیکوکاری رهروان شهدا کهنوج عنوان کرد: اولین کارگاه آموزش دوخت کیف و کوله پشتی است که به دلیل نیاز منطقه جنوب کرمان و بازار خوب فروش این محصول قطعا افرادی که در این کارگاه آموزش ببیند می توانند بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.


وی ادامه داد: دومین کارگاه آموزش دوخت لباس های سنتی جنوب کرمان و سیستان بلوچستان است که با تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده ایم از بازار کار و فروش خوبی برخوردار است.


باروزه اظهار کرد: از آنجایی که زمان زیادی از تاسیس این مرکز نیکوکاری نمی گذرد و به دلیل عدم زیرساخت های لازم در امر آموزش بنابراین در حال ایجاد این زیرساخت ها هستیم تا پس از راه اندازی کارگاه های آموزشی بتوانیم دوره های مهارت آموزی را برگزار کنیم.


مسئول گروه جهادی رهروان شهدا کهنوج با اشاره به بخشی از خدمات این مرکز نیکوکاری، یادآور شد: از بدو تاسیس تاکنون افراد نیازمند ۴ محله و ۴ روستای همجوار شناسایی شده اند که در مجموع ۲۵۰ خانوار هستند و پس از تشکیل پرونده برای آنها، خدماتی همچون توزیع بسته های معیشتی به صورت ماهانه، توزیع بسته های گوشت قربانی، پرداخت کمک هزینه درمان، کمک هزینه مسکن، معرفی بیماران نیازمند به مراکز درمانی استان و تهران، تعمیر لوازم سرمایشی، توزیع آرد، توزیع نان صلواتی و خرید تبلت و گوشی برای دانش آموزان ارائه شده است.
 

وی تاکید کرد: مراکز نیکوکاری با حمایت خیرین، توانایی انجام کارهای ماندگار را دارند و کلیه فعالیت های مرکز نیکوکاری رهروان شهدا با کمک ها و حمایت های خیرین انجام می شود و اگر حمایت های این عزیزان نبود قطعا ما به تنهایی قادر به انجام این کارها نبودیم.


باروزه ابراز کرد: جا دارد از کلیه خیرین چه در شهرستان کهنوج و چه در شهرها و استان های دیگر و همچنین مسئولین شهرستان کهنوج به دلیل حمایت های همه جانبه از مرکز نیکوکاری رهروان شهدا و گروه فرهنگی جهادی رهروان شهدا تشکر کنم.

 
رئیس مرکز نیکوکاری رهروان شهدا کهنوج اضافه کرد: همچنین از اعضای سخت کوش مرکز نیکوکاری و گروه فرهنگی جهادی رهروان شهدا که در مواقع نیاز از رفاه و آسایش خود برای کمک به نیازمندان گذشتند و با روحیه جهادی خود مرکز را برای رسیدن به اهداف خود یاری کردند، تشکر می کنم.


وی در خاتمه از کلیه خیرین و مردم متدین تقاضا کرد تا برای رسیدن به اهداف والای مرکز نیکوکاری رهروان شهدا که همانا کمک و دستگیری از نیازمندان آبرومند است، آنها را یاری کنند.

 
شایان ذکر است؛ مرکز نیکوکاری رهروان شهدا در شهر کهنوج - بولوار خلیج فارس - کوچه خلیج فارس ۵۱ واقع شده و از یکشنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی شما مردم خیر و متدین است و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۰۳۴۴۳۲۰۳۰۴۱تماس بگیرید.

کد خبر 1053151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha