واکسیناسیون گروه های هدف در حال انجام است 

علی اصغر خیرخواه گفت: واکسیناسیون طبق اختصاص سهمیه وزارت بهداشت به گروه های هدف در حال انجام است و از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا افراد واجد شرایط در حال دریافت واکسن کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در جنوب کرمان، گفت: واکسیناسیون، طبق اختصاص سهمیه وزارت بهداشت به گروه های هدف در حال انجام است و از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا افراد واجد شرایط در حال دریافت واکسن کرونا هستند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: بیش از ۹۰ درصد کادر بهداشت و درمان تا به حال در مراحل اولیه واکسینه شده اند.


وی بیان کرد: همچنین بیماران خاص و سالمندان و جانبازان بالای ۵۰ درصد و پاکبانان هم در مراحل بعدی واکسینه شده اند.


خیرخواه ابراز کرد: از هفته گذشته نیز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز شد و تا به امروز بیش از ۲۰درصد از این گروه واکسینه شده‌اند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: پس از واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال به بالا، وارد فاز بعد یعنی واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال می‌شویم.


وی اظهار کرد: در مراحل بعدی سن دریافت کنندگان واکسن کمتر و تعداد آنها بیشتر می‌شود بنابراین به فکر افزایش تیم واکسیناسیون و همچنین افزایش تعداد جایگاه انجام واکسیناسیون هستیم تا با تجمع جمعیت مواجه نشویم.


خیرخواه در خاتمه با تاکید بر نظارت و کنترل واکسیناسیون، تصریح کرد: کنترل و نگهداشت واکسن بر عهده مدیران شبکه بهداشت است و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه تزریق واکسیناسیون خارج از دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان انجام نشده و تیم های نظارتی و بازرسی دانشگاه، نظارت کاملی بر روند اجرای صحیح واکسیناسیون دارند.

کد خبر 1053196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha