شیوع کرونا ۱۲۰ مربی مهد کودک را بیکار کرد

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: با شیوع ویروس کرونا، ۱۲۰ مربی مهد کودک در این شهرستان بیکار شدند.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، 24 مهد کودک شهری و روستایی شیروان تعطیل شد که با تعطیلی آن 120 مربی فعال در این مهدها بیکار شدند.

 

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان بیان کرد: هشت مهد کودک شهری از تسهیلات کرونا استفاده کردند که طی تفاهم نامه سازمان بهزیستی با بانک ها به ازاء هر نیروی بیمه شده مبلغ 160 میلیون ریال وام دوازده درصد پرداخت می شد که وام این هشت مهد از 160 میلیون تا 800 میلیون ریال بود.

 

 

آرام در خصوص سایر مهدها برای تسهیلات دریافتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی در خصوص پرداخت اقساط از ۲۵ مهد فقط هشت مهد توانستند وام دریافت کنند و مابقی توان پرداخت اقساط را نداشتند که در حال حاضر یک مهد با دوازده کودک و یک مدیر یک مربی و یک خدمه با رعایت پروتکل بهداشتی فعال بوده که با توجه به وضعیت قرمز فعلا تعطیل است.

 

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر این شهرستان ۲۵ مهد کودک دارد که از این تعداد ۶ مهد روستایی و ۱۹ مهد شهری است که با تعطیلی مهدها به خاطر شیوع کرونا فقط یک مهد با سه نفر نیرو مشغول به فعالیت است.

 

 

وی با بیان اینکه کرونا به 99 درصد مهدهای کودک این شهرستان خسارت وارد کرده است، تصریح کرد: 90 درصد مهدهای شهرستان استیجاری است که  مهم ترین مشکلات مهدکودک ها و بیکاری کارکنان از زمان شیوع کرونا، نرفتن کودکان به مهد کودک است.

 

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان با بیان اینکه با شیوع کرونا والدین هم مثل سابق از مهدکودک ها استقبال نمی کنند، افزود: قبلا ظرفیت هر مهد بستگی به فضای مهد داشت و تعداد ظرفیت هر مهد در پروانه فعالیت موسس قید شده بود که تنها مهد فعال ۸۰ کودک ظرفیت داشت که اکنون ۱۲ کودک دارد و قبلا بالای هزار کودک در مهدها پذیرش داشتیم.

 

 

 

کد خبر 1053553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha