دسترسی، سرعت و دقت در حوزه کتابخوانی، حرف اول را می زند

حیدری گفت: دنیا دیگر به شکل سابق و به صورت حضوری نیست و در حوزه کتابخوانی، دسترسی، سرعت و دقت حرف اول را می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم حیدری» امروز (چهارشنبه 15 اردیبهشت) در مراسم رونمایی از فاز دوم نرم‌افزار کاربردی «قاصدک» به مناسبت روز شیراز برگزار شد، گفت: شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 1400 بتواند مجموعه برنامه های خود را هرچند در شرایط سخت و دشوار به سرانجام برساند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این مطلب که کرونا علی رغم ضرباتی که وارد کرد، سرعت و تسهیل گری دسترسی اطلاعات به خوبی انجام و دستیابی به شاخص ها در فضای مجازی تسهیل شد، اضافه کرد: آنچه در فضای مجازی مطرح است دقت، دسترسی و تسهیل اطلاعات بود و ضعف در این سه مولفه موجب عقب افتادگی اپلیکیشن ها می شود.

وی با اشاره به اینکه باعث امیدواری است که راه اندازی این اپلیکیشن توسط نیروی جوان و تخصص شکل گرفته است، به چند ویژگی این نرم افزار اشاره کرد و گفت: دنیا دیگر به شکل سابق و به صورت حضوری نیست و در حوزه کتابخوانی، دسترسی، سرعت و دقت حرف اول را می زند.

حیدری با اشاره به اینکه مهمترین شاحص جانمایی کتابفروشی ها، ناشران و نویسندگان در این نرم افزار است و به دلیل نداشتن یک بانک مدوم این اپ می تواند نیاز مخاطبان را برآورده سازد، اضافه کرد: جمع آوری اطلاعات نویسندگان نوپا در این اپ قابل ستایش است اما آنچه علی رغم مزایا نکاتی نیاز به تقویت دارد؛ در نسخه جدید کتاب های صوتی افزوده شده که ارزشمند است اما باید به دنبال سایر حوزه های محتوایی هم بود، کتاب های تصویری، محتواهای دیجیتالی، خرید و فروش کپی رایت و همچنین پادکست ها حتما باید در این نرم افزار مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این مطلب که دفتر مطالعات این آمادگی را دارد که به کتابفروشی ها برای عضو شدن، اطلاع رسانی کند، اضافه کرد: حتی تسهیلات و خدماتی نیاز باشد از سوی ما انجام خواهد گرفت و در سال تسهیل فرآیندها و رفع موانع سعی در راه اندازی کار پیشگام هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ترویج کتابخوانی می تواند این اپلیکیشن یاور ما باشد، اظهار کرد: تالارهای گفت و گو برای دید و بازدید نویسندگان و اهالی کتاب در این نرم افزار در نظر گرفته شود.

کد خبر 1053689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha