روز قدس نماد صف‌بندی حق بر علیه باطل است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: در واقع روز قدس کلید قیام جهانی بر علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی بر علیه صهیونیست جهانی و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در کلیه عرصه ها و اعصار و زمان ها است بنابراین روز قدس نماد صف‌بندی حق بر علیه باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۷ اردیبهشت حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، گفت: قدس امروز قلب تپنده جهان اسلام است و نجات فلسطین و قدس شریف یک وظیفه اسلامی و یک آرمان اسلامی و انسانی است.


امام جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: در واقع روز قدس کلید قیام جهانی بر علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی بر علیه صهیونیست جهانی و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در کلیه عرصه ها و اعصار و زمان ها است بنابراین روز قدس نماد صف‌بندی حق بر علیه باطل است چرا که قدس فراتر از یک مسئله ملی و عربی است.


وی بیان کرد: امروز رژیم غاصب اسرائیل بسیار شرایط بدی دارد به امید خدا با انسجام امت های اسلامی و هماهنگی و تقویت جبهه مقاومت روز به روز به افول و اضمحلال خود نزدیک‌تر می‌شود و خون بهای شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای دیگر همچون شیخ احمد یاسین، عماد مغنیه و هزاران شهید دیگر فتح و آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل است.


حجت الاسلام احمدی نیک به برخی از محورهای مهم فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یک بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش و جایگاه بی‌بدیل و بی‌نظیر معلمان بود که رهبری در این خصوص تعبیر بسیار زیبایی داشتند و آن این که معلمان افسران سپاه پیشرفت و افسران آموزش و فرهنگ سازی هستند چرا که عرصه فرهنگ به مثابه نرم افزار نظام و انقلاب است و خط مقدم آن در واقع امروز معلمان هستند.


خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: تعلیم و تربیت زیربنای پیشرفت و میدان و محور اصلی پیشرفته است که بدون آن پیشرفت ممکن نیست و در این میدان نقش معلمان افسری است باید مسئولان مربوطه در حوزه جایگاه و شأن و منزلت این قشر عزیز اهتمام ویژه‌ای بورزند.


وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری به حوزه اقتصاد و قلب تپنده این حوزه یعنی کارگران اشاره کرد عمده بار معیشت جامعه بر دوش این صنف بوده و هست و چرخ اقتصاد کشور بدون آنها امکان چرخیدن ندارد بنابراین به این قشر زحمت کش نیز باید توجه ویژه ای شود.


حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: مسئله مهم بعدی در سخنان مقام معظم رهبری موضوع انتخابات بود و به چند نکته بسیار مهم و اساسی در این حوزه اشاره کردند؛ اول این که هیچ کس حق ندارد مردم را نسبت به انتخابات دلسرد و ناامید کند در مرحله دوم التزام داوطلبان ریاست جمهوری به قانون اساسی، نمی شود کسی یا کسانی که قانون اساسی را قبول نداشته باشند اما کاندیدا شوند کسانی که برنامه ندارند و یا شناختی نسبت به این حوزه و مسائل ندارند ورود نکنند.


امام جمعه آسمینون اضافه کرد: محور بعدی در رابطه با فایل صوتی منتشر شده وزیر خارجه بود، رهبری فرمودند؛ سیاست خارجی هر کشوری از جمله ایران اسلامی در حوزه وزارت خارجه نیست بلکه در حوزه مسئولان بالادستی نظام است و وزارت خارجه فقط مجری است.
 

وی عنوان کرد: سیاست گذاری خارجی طبق اصل ۱۷۶ بر عهده رهبری است که ساز و کار طراحی و اعمال آن در شورای عالی امنیت ملی تعبیه شده است که سران سه قوه و وزرای مربوطه، فرماندهان نیروهای مسلح و ۲ نماینده رهبری در آن حضور دارند این شورا عرصه های عمل را مشخص کرده و تقسیم کار می‌کنند.


حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: در این تقسیم کار وزارت خارجه مجری سیاست ها است کما این‌که نیروی قدس نیز مجری است و سپاه قدس در عرصه‌های واگذار شده بسیار موفق و پیروز عملکرد کرده و دیپلماسی و میدان مکمل یکدیگر هستند.

 
خطیب جمعه آسمینون با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی، خاطرنشان کرد: امروز بسیج سازندگی منشأ برکات زیادی در جامعه است و عرض خداقوت دارم به کلیه بسیجیان جهادگر و پرتلاش که در منطقه ما خدماتی در گذشته داشته اند و اکنون نیز مشغول خدمت رسانی هستند.


وی در خاتمه ضمن تشکر از مساجد و هیئت های فعال در ماه مبارک رمضان و قدردانی از بسیج و نیروی انتظامی و ادارات به ویژه کادر بهداشت و درمان، تاکید کرد: یکی از خواسته‌های به حق مردم بخش آسمینون و شهر نودژ، شبانه روزی شدن درمانگاه شهر نودژ است و از مسئولین می خواهیم که همت کنند و صدای این مردم نجیب را شنیده و به این خواسته به حق را جامه عمل بپوشانند.

کد خبر 1054375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha