«آوند زمان» با نمایش آثار نقاشی حمیدرضا اندرز به شیرین آمد

در نــمایشگاه «آوند زمان» تــعدادی از طــراحی‌هــا و نــقاشی‌هــای اخیر حمیدرضا اندرز در گالری شیرین به نمایش درآمده است.

به  گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه «آوند زمان»با نمایش آثار نقاشی «حمیدرضا اندرز» از 17 تا 29 اردیبهشت در گالری شیرین برپا شد. این نــمایشگاه شــامــل تــعدادی از طــراحی‌هــا و نــقاشی‌هــای اخیر این هــنرمــند اسـت. هـمزمـان بـا افتتاح نـمایشگاه«آوند زمان» در گـالـری شیرین از کتاب جـدید حمیدرضا اندرز که تـوسـط انتشارات خط و طرح منتشر شده است رونمایی شد.

 

حــمید رضــا انــدرز مــتولــد تهــران ۱۳۴۹، فــارغ‌التحصیل در رشــته‌ی نــقاشی از دانـشگاه آزاد تهـران در مـقطع لیسانـس می‌بـاشـد. او عـلاوه بـر داشـتن چـندین نــــمایشگاه گــــروهی و انــــفرادی در داخــــل و خــــارج از ایران، در حـراج‌های متفاوتی حضور داشته و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

هـلیا دارابی، مـنتقد و پـژوهـشگر هـنری در بـاره‌ آثار حــمید رضــا انــدرز می‌گـوید:نـقاشی رسـانۀ سکوت اســــت. بی‌صــــدا اســــت و بیننده را نیز بــــه سکوت و غــــرق شــــدن در شکافی بی‌انـتها دعـوت می‌کند. بـا این حـال، کار ِ حـمیدرضـا انـدرز خـود نـقاشیِ ســاکتی اســت: سکوت تــرکیب‌بــندی بــه واســطۀ ســاحــت‌هــای خــلوت و تــخت؛ سکوت ســطح بــه‌واســطۀ عــدم حــضور مســلط عــنصر خــط و مــحو بــودن فــضا؛ سکوت رنـگ‌هـا بـه سـبب پختگی و در هـم نشسـتگیشـان؛ و سکوت بـه واسـطۀ سکوت مـضامین: میوه‌هـا، مـاهی‌هـا، نـهنگ زیر دریا. سکوت زمـان را بـه میان می‌آورد، و زمـــان چیزی اســـت که بـــرای انـــدرز هـــمواره بـــه پـــای نـــقاشی فـــدا میشـود. او کار را بـه مـراقـبه، و نـقاشی‌اش را بـه آونـد زمـان تـبدیل کرده اسـت؛آوندی که در آن روزها و ساعت‌ها شناورند؛ روزهای تنهایی، و کار ِ نقاشی.

نـمایشگاه نقاشی «آوند زمان» از 17 تا 29 اردیبهشت در گـالـری شیرین برپاست علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند با تعیین وقت قبلی به خيابان كريمخان زند، خيابان سنايي، كوچه ي سيزدهم، پلاك5 مراجعه کنند.

کد خبر 1054532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha