« بهارانه فهما» جریان سازی گفتمان تواصی به صبر و حق

سامانه بچه های مسجد آماده انعکاس فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب طرح بهارانه فهما است؛ « بهارانه فهما» جریان سازی گفتمان تواصی به صبر و حق است.

خبرگزاری شبستان - البرز: مساجد به عنوان مأموا و مأمن مومنین و مومنان همواره جایگاه ویژه ای در جامعه اسلامی دارند. آنچنان که در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... همواره در خط مقدم اثرگذاری قرار داشتند.

 

جریان شیوع بیماری کرونا این نقش را با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد دوچندان کرد، آنچنان که مساجد محور مبنایی فعالیت در عرصه خدمت رسانی به مردم در قالب رزمایش مواسات و همدلی قرار گرفتند.

 

همزمان با ماه ضیافت الهی ماه مبارک رمضان، آنان که دل در گرو مهر الهی دارند دست به دست یکدیگر دادند و فضای مسجد را آکنده از شور و حال مهمانی خدا کردند. عده ای با گردگیری و نظافت فرش ها و ... عده ای دیگر با ضدعفونی کردن مسجد را برای حضور عموم مردم آماده ساختند.

 

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اجرای طرح بهارانه فهما گفت: سامانه بچه های مسجد آماده انعکاس فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب طرح بهارانه فهما است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با مراجعه به سامانه طرح تلاوت نور، سه شنبه های تکریم، شنبه های با کتاب، ثبت آثار تجسمی و ادبی، ثبت گروه و آثار سرود، فیلم و نمایش می توانند برنامه های خود را ثبت کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت دوره زمانی اجرای طرح ملی بهارانه فهما بیان کرد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا برنامه های خود را در قالب ماه شعبان و رمضان در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

 

وی اظهار کرد: موضوع ای طرح بهارانه فهما در قالب مهدویت، تواصی به صبر و حق، شعار سال، عید نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد شعبانیه، لیالی قدر و عید فطر است.

 

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: شبستان فرهنگ در قالب رواق نور، همدلی، کتاب و دانش در ذیل رواق سرود، قلم و ترنج فعالیت دارد.

 

 

طرح بهارانه فهما فرصت دیگری برای رقابت و زیست مومنانه است

 

« ناصر مقدم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص روند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب طرح بهارانه فهما بیان کرد: طرح بهارانه فهما فرصت دیگری برای رقابت و زیست مومنانه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: بهارانه فهما از جمله طرح های هدفمند و اثرگذار فرهنگی است که در چارچوب منسجم سامانه بچه های مسجد به ثبت می رسد. 

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: شرایط خاص کرونا بسیاری از فعالیت های فرهنگی، هنری و معرفتی را تحت الشعاع قرار داد ولی کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور پررنگ خود در قالب محرومیت زدایی به خوبی عمل کردند.

 

مقدم اظهار کرد: ظرفیت های فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد امتیاز و شاخصه ممتازی است که طی آن می توان شاهد دستاوردهای کلان در جهت تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: چارچوب های محوری در طرح ملی فهما و بهارانه فهما به واقع زمینه ساز تحقق مسجد تراز اسلامی است.

 

 

کد خبر 1054581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha