ارتباط صنعت و دانشگاه برای اشتغال زایی و تولید لازم است

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به شعار سال گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه برای اشتغال زایی و رشد تولید هدفمند لازم است.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی‏‌، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به شعار سال و ضرورت تمرکز بر تولید اظهارداشت: مانع زدایی و پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی و تولیدی برای برون رفت از مشکلات ضرورت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه رونق تولید نیازمند بهره گیری از ظرفیت های علمی است‏‏، تصریح کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه برای اشتغال زایی و رشد تولید هدفمند لازم است.

 

وی ادامه داد: توان علمی دانشگاهیان و فرصت های تولیدی در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و فرهنگی برای توسعه نیازمند تعامل هستند چرا که فرصت های علمی قادر به حل بسیاری از مشکلات است.

 

حجت الاسلام معتمدی اشتغال زایی برای جوانان را ضروری بیان کرد و گفت: هدف گذاری دقیق و مناسب پس از تمام تحصیلات آن ها منجر به ایجاد فرصت های شغلی خواهد شد و اگر در دانشگاه ها ارتباط با صنعت واقعی بشود آنگاه بسیاری از این دغدغه ها کاهش می یابد.

 

وی اضافه کرد: نهادهای فرهنگی نیز گفتمان هایی را برای فعالیت های اقتصادی‏، تولیدی و تقویت روحیه کار و تلاش ایجاد کنند تا به رشد اقتصادی کمک کنیم و از طرفی نیز حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر توسعه و رونق بیابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی از دغدغه های مهم نهادهای فرهنگی باشد که این موضوع در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سال پیش آغاز شده و بسیاری از کانون ها نیز با این چنین دیدگاهی به خودکفایی و کاهش وابستگی به بودجه های دولتی رسیده اند.

 

 

کد خبر 1054610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha