حدود ۷۰ درصد تست های کرونا مثبت گزارش شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: طی هفته های اخیر درصد نمونه های مثبت مبتلایان به کرونا در این شهرستان نسبت به قبل افزایش یافته که حدود ۷۰ درصد تست ها مثبت گزارش شده است.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون میانگین  درصد نمونه های مثبت به این بیماری در شهرستان ۳۹ درصد بوده اما طی هفته های اخیر حدود ۷۰ درصد تست ها مثبت گزارش شده و تعداد موارد بستری در دوهفته اخیر روند ثابتی داشته و اکثر مبتلایان به صورت خانوادگی درگیر هستند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را بر اساس پنج آیتم که به صورت هفتگی انجام می شود در این شهرستان، حدود  ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به برداشته شدن  محدودیت های کرونایی، مشاغل گروه ۱ و تعدادی از مشاغل گروه ۲ از امروز بهتر است نظارت بر رعایت پروتکل ها با جدیت بیشتری صورت گیرد و اصناف به منظور جلوگیری از هرگونه تجمع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

هاشمی افزود: همچنین توصیه می شود رعایت پروتوکل ها در وسایل نقلیه عمومی ( تعداد مسافران تاکسی های درون شهری، ضدعفونی کردن روزانه آن، استفاده از ماسک توسط سرنشینان)، تهویه مناسب برای بانک ها و مکان های پرازدحام با جدیت بیشتری صورت گیرد تا به سمت بهتر شدن شرایط برویم.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با ابراز گلایه از برگزاری افطاری ها و دورهمی ها در شرایط قرمز کرونایی شهر گفت: مردم توصیه های اعمال شده کرونا را جدی بگیرند زیرا که رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم کمک بزرگی در کاهش مبتلایان به بیماری خواهد کرد.

 

هاشمی با بیان اینکه اینک ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان آیت الله هاشمی شیروان بستری هستند، افزود: طی سه هفته اخیر میزان نمونه گیری و مراجعین به مرکز منتخب شهرستان روزانه ۱۰۰ نفر است که تاکنون بی سابقه بوده زیرا که این آمار قبلا روزانه بین  ۵۰-۴۰ نفر بود.

 

وی گفت: طی دو هفته اخیر میزان درگیری کرونا در روستاهای شهرستان افزایش داشته که به بخشداران، دهیاران و بهورزان توصیه شده جلسات شورای راهبردی را به صورت مستمر و هدفمند برگزار کنند.

 

بر اساس آخرین اعلام نرم افزار ماسک، از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، شیروان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، همچنین شهرستان‌های بجنورد، فاروج و مانه و سملقان، جاجرم و اسفراین نارنجی اعلام شده و راز و جرگلان و گرمه نیز در وضعیت زرد هستند.

 

عدم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، حضور در دورهمی های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی و دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی از عمده دلایل شیوع کرونا در کشور است.

 

 

کد خبر 1054868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha