احزاب و گروههای سیاسی از فضای معنوی ماه رمضان در برای همدلی و وحدت استفاده کنند

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: احزاب و گروههای سیاسی با همگرایی و پرهیز از تفرقه از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در جهت وحدت و همدلی استفاده کنند.

حجت الاسلام حسن سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد  اینکه احزاب و گروه های سیاسی تا چه اندازه می توانند از  شرایط معنوی ماه مبارک رمضان در جهت همدلی و همگرایی استفاده کنند تا بتوانیم نتیجه این همدلی و همگرایی را در انتخابات 1400 شاهد باشیم گفت: ماه رمضان ماه خودسازی و توجه به خدا و معنویت است که نتیجه آن آمادگی روحی و روانی برای حل مشکلات جامعه اسلامی است. ماه رمضان فرصت خوبی برای تقویت همدلی و همبستگی است.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: گروه ها و احزاب سیاسی باید قطعا این نکته را مد نظر داشته باشند و با توجه به فضا و شرایط و با در نظر گرفتن شرایط کشور و تهدیدات آن و اهمیت ریاست جمهوری و پست و جایگاه آن در حل مشکلات و از سوی دیگر تجربه تلخی که در سال های اخیر به دلیل عدم توجه به این نکات داشتیم را مرود توجه قرار دهند.

 

وی گفت:  وظیفه گروه های سیاسی انقلاب اسلامی این است که با همگرایی و پرهیز از تفرقه و قومیت گرایی و قبیله گرایی و حزب گرایی آنچه که به مصالح امت و جامعه اسلامی است و در راستای رهنمودهای رهبری حرکت کنند و با یک همدلی بیشتر بتوانند به یک نتیجه مثبت و خوبی در آینده برسند. این موضوع در گروی وحدت و همدلی است و با تفرق و تشتت حاصلی ندارد.

 

وی خاطر نشا کرد: امروز ما یک کشور اسلامی هستیم و حفظ جمهوری اسلامی و صیانت از آن مسئله اول تمام احزاب باید باشد و خوشبختانه ما احزابی که با خارج از مرزها سر و سری داشته باشند، نداریم و همه احزاب نیروهای مومن و ارزشی انقلاب هستند که باید مسئله وحدت ملی و حفظ نظام و کیان اسلامی را در سرلوحه کار خود قرار دهند و از قومیت گرایی، فرقه گرایی و حزب گرایی پرهیز کنند.

 

وی تصریح کرد: اولویت اول احزاب باید حفظ وحدت ملی و یکپارچگی کشور باشد و در مرحله بعد تلاش کنند تا افرادی انتخاب شوند که بتوانند گره ای از مشکلات جامعه را برطرف کنند. اکنون فشار بر روی مردم کم نیست و بخش مهمی از این موضوع به مدیریت جامعه در آینده مربوط می شود که با هماهنگی و دلسوزی احزاب و گروه ها و تبعیت از رهبری انشاءالله به راه حل مورد نظر دست یابند.

 

کد خبر 1054931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha