تهیه یک و نیم میلیون ماسک به همراه برگزاری مسابقات مذهبی در ماه رمضان/ تمایل به همکاری با کانون های مساجد

سهیلی از توزیع ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی از شروع کرونا تا عید نوروز بین محرومان خبرداد و گفت: کانون های مساجد می توانند در شناسایی محرومان و برگزاری مسابقات مذهبی با ما همکاری کنند.

خبرگزاری شبستان- سرویس فرهنگی- مریم داوری: «مهرشاد سهیلی»، متولد  1383اردیبهشت در موسیان استان ایلام است که مشغول کارهای دینی و فرهنگی در مناطق محروم و مرزی کشور است. وی کار خود را با فعالیت های مذهبی از مسجد صاحب الزمان (عج) شهر موسیان آغاز کرده زمانی که یازده سال بیشتر نداشته است.وی که از قاریان برجسته کشور است با تاسیس  موسسه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (عج) فعالیت های فرهنگی و دینی بسیاری را پیش می برد. این موسسه با 1500 نیرو در 10 استان کشور تشکیل شده است و پایگاه هایی زیرمجموعه آن هستند.  سهیلی که نوجوان ترین فعال فرهنگی است با تعدادی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو داشته است. از وی دعوت به عمل آوردیم که با حضور در خبرگزاری شبستان از فعالیت ها و اقدامات خود بگوید. قسمت آخر گفتگو با وی بدین شرح است:

 

چه برنامه هایی برای ماه مبارک رمضان تدارک دیدید؟

دو رزمایش در ایلام و سیستان و بلوچستان داریم و با مشارکت شرکت همراه اول بسته های مواد غذایی تهیه می کنیم. مسابقات فرهنگی و مذهبی به صورت مجازی برگزار می کنیم و در هر استان 20 برگزیده نوجوان خواهیم داشت. تولید بیش از یک میلیون و 500 ماسک برای مردم محروم در ماه مبارک رمضان پیش بینی کردیم. نیروهای ما برای تهیه و بسته بندی اقلام شبانه روز در مساجد کار می کنند.

 

برای عید نوروز برنامه ای برای کمک به محرومان داشتید؟

بله. به مناسبت نیمه شعبان و عید نوروز هزار بسته شامل مواد غذایی وهمچنین شیرینی تهیه کردیم. برای تهیه برخی از اقلام مانند مرغ و روغن با مشکل مواجه شدیم. در رزمایشی که در ایلام داشتیم، نتوانستیم روغن را در شهر ایلام ، کرمانشاه و شهرهای اطراف تهیه کنیم . برای تهیه روغن یک تیم به لرستان فرستادیم. متاسفانه نتوانستیم در سبد کالا ،مرغ قرار دهیم زیرا نتوانستیم مرغ تهیه کنیم . جای سوال است که چطور مسئولان می گویند انبارها پر است. برای پیدا کردن روغن پنج استان را زیر و رو کردیم. می خواستیم این روغن ها را به همراه اقلام دیگر به دست مردمی برسانیم که در زمان جنگ، فرزندان خود را فدای دین و کشور کردند. خانواده هایی داریم که 4-5 شهید دادند اما ما چگونه آنها را تکریم کردیم؟

 

با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه هایی به منظور تهیه ماسک برای مردم محروم داشتید؟

بله. از شروع کرونا تا عید نوروز 120 هزار بسته بهداشتی بین محرومان توزیع شد. با شیوع کرونا ماسک و مواد ضد عفونی کننده به دست نیازمندان رساندیم. در ایام عید یک میلیون ماسک بین محرومان توزیع کردیم. از ابتدای کرونا بیش از پنج میلیون ماسک در مناطق محروم و مرزی بین محرومان توزیع کردیم.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد چه کمکی می توانند به شما بکنند؟

در ایام ماه مبارک رمضان و حتی در طول سال هر کدام از کانون ها در مناطق محروم می توانند کمک رسانی داشته باشند. اگر تمایل داشته باشند برای برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی در طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان در مناطق محروم می توانیم با هم همکاری کنیم. خوشبختانه برخی از کانون های مساجد خیلی فعال هستند و می توانیم با همکاری هم مسابقات مذهبی برگزار کنیم. همچنین کانون های مساجد می توانند در شناسایی خانواده های نیازمند به ما کمک کنند تا ما به آنها ماسک ، مواد ضد عفونی کننده و سایر اقلام مورد نیاز را اهدا کنیم.

 

با توجه به اینکه دانش آموز هستید، درس چقدر برای شما در اولویت قرار دارد؟

در اوایل فعالیت ، خانواده ام نگران تحصیلاتم بودند و می ترسیدند که از درس و مدرسه عقب بمانم. دیداری با مرحوم آیت الله مصباح داشتم و ایشان دغدغه شان این بود که درس بخوانم. بنده نیز به دستور استاد سمعا و طاعتا گفتم و تمام تلاشم این است که درس را فراموش نکنم. ایشان لطف زیادی به من داشتند. آیت الله مصباح در مراسم رونمایی از کتاب زندگی نامه بنده با عنوان «ستاره ای از غرب» حضور داشتند و از آن رونمایی کردند.

 

به عنوان قاری قرآن چقدر با قرآن کریم مانوس هستید؟

با وجود مشغله کاری تلاش می کنم قرآن خواندن جزو برنامه های روزانه ام باشد. سعی می کنم که هر روز حداقل یک صفحه قرآن کریم را بعد از نماز صبح بخوانم.

 

خاطره ای در مورد فعالیت های خود دارید؟

بنده به عنوان جوان ترین نماینده حرم حضرت معصومه(س) در ایلام انتخاب شدم. کاروانی از خدام حضرت معصومه(س) به ایلام آمدند که با وجود شرایط سخت آنها را مدیریت کردیم. با اینکه 14 سال داشتم برای تهیه بلیت برگشت این عزیزان از هشت صبح تا دو عصر به معاون استاندار زنگ زدم اما پاسخی نمی دادند. در آخر خادمان به من گفتند نمی توانی مدیریت کنی. با عنایت حضرت معصومه(س) کاروان مدیریت شد و دوستان راهی قم شدند.

 

و حرف آخر؟

امثال من باید پیرو شهدای نوجوان باشیم. نوجوانان در دفاع مقدس آتش به اختیار بودند. حضرت آقا نیز فرمودند« نوجوانان آتش به اختیار بیایند پای کار و اقدام کنند». به نظر من آتش به اختیار یعنی کار فرهنگی و تمیز. در دوران دفاع مقدس زمانی که فرماندهان به شهادت می رسیدند، خیلی از نوجوانان شرایط را مدیریت می کردند و آتش به اختیار بودند. در این برهه نیز می بینیم هر جا به جوانان بها داده شده است، آنها موفق بودند اما بهانه مسئولان این است که نوجوانان و جوانان تجربه ندارند. آیا 36 هزار دانش آموز نوجوان که در دوران دفاع مقدس جنگیدند و به شهادت رسیدند، تجربه داشتند؟ هر جا به نوجوان و جوان بها داده شده کار موفقیت آمیز بوده است. امیدوارم که به نوجوانان توجه بیشتری شود.

 

کد خبر 1055033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha