یک هزار هکتار زمین برای منطقه ویژه اقتصادی اختصاص یافته است

حقیقی به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در یک هزار هکتار زمین اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی برای منطقه ویژه اقتصادی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: تولید سریال «صبح آخرین روز» که زندگینامه و نحوه شهادت دانشمند شهید دکتر شهریاری است، یکی از خروجی های کنگره 3535 شهید استان زنجان است.

 

فتح الله حقیقی با اشاره اینکه انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس متعلق به همه مردم است، گفت: همه مدیران، مسئولان و اقشار مختلف باید سهم خود را در برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره شهدا ایفا کند.

 

وی در ادامه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در یک هزار هکتار زمین اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی برای منطقه ویژه اقتصادی تشکیل شده است.

 

به گفته استاندار زنجان، این ستاد بررسی سوابق مناطق موفق، بررسی نوع صنایع قابل فعالیت با دارا بودن توان رقابت، صادرات و ایجاد ارزش‌افزوده، نحوه مدیریت منطقه با اولویت بخش خصوصی، ایجاد دسترسی‌ها، جلوگیری از ایجاد واحدهای آلاینده و توجه به نکات زیست‌محیطی را بر عهده دارد.

 

حقیقی به مزایای منطقه ویژه اقتصادی و ظرفیت های استان برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک کشور اشاره کرد و گفت: حمل و نقل و راه‌ها یکی از ظرفیت‌های این استان است، به طوری که فرودگاه زنجان قابلیت برقراری هواپیماهای باری و پروازهای داخلی و خارجی را دارد.

 

وی افزود: در بخش حمل و نقل ریلی با دو خطه کردن راه‌آهن مسیر زنجان - قزوین ظرفیت حمل بار از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلون تن افزایش می‌یابد و بهره‌برداری از محورهای مواصلاتی در حال ساخت و توسعه نیز می‌تواند گشایش خوبی ایجاد کند.

 

استاندار زنجان با اشاره به افتتاح  کلنگ زنی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان پروژه در سال گذشته افزود: سهم عمده آن به پروژه‌های افتتاحی اختصاص دارد و رقم تسهیلات را به ۱۸ هزار میلیارد تومان برسانیم و رقم صادرات ۲۳ درصد افزایش یافت.

 

وی بر مدیریت مصرف آب و برق برای بروز چالش کمتر در ماه‌های تیر و مرداد باید مورد توجه جدی مسئولان باشد و کاهش ساعات اداری تاکید کرد و گفت: تقسیم بندی ساعات قطعی برق باید اطلاع رسانی شود.

 

حقیقی در ادامه بر لزوم تلاش و برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری از تجربیات برگزاری انتخابات ادوار گذشته و با هماهنگی هیئت‌های اجرایی و نظارتی، انتخابات سالم، امن و پرشوری را برگزار خواهیم کرد.

 

کد خبر 1055412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha