ممنوع کردن بحث در مورد رویدادهای بیت المقدس در مساجد فرانسه

بحث در مورد حوادث کنونی بیت المقدس و حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها بر اساس منشور به اصطلاح ارزش های جمهوری در مساجد فرانسه ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailysabah»، منشور به اصطلاح «ارزشهای جمهوری» که توسط امانوئل مکرون،رئیس جمهوری فرانسه به مسلمانان این کشور تحمیل شده ، صحبت از وقایع فعلی بیت المقدس را در مساجد ممنوع می کند.

 

این منشور که در ژانویه سال جاری میلادی به تصویب رسید مسلمانان را از انجام بحث های سیاسی در مساجد منع می کند.

 

در بند ششم این منشور آمده است: مکان های عبادی اجازه ندارند برای گفتمان های سیاسی یا بحث در مورد درگیری هایی که در جهان رخ می دهد مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین ، بحث در مورد تجاوزات اخیر و هرگونه حمله اسرائیل به فلسطینی ها ممنوع است.

 

صدها معترض فلسطینی پس از روزها حمله به نمازگزاران صلح طلب در ماه رمضان  در حملات پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی در بیت المقدس زخمی شدند.

 

این در حالی است که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز که به تازگی آغاز شده تا کنون منجر به کشته شدن 24 نفر از جمله 9 کودک شده است.

 

منشور ارزش های جمهوری به دستور ماکرون  که ادعا می شود برای مبارزه با به اصطلاح تجزیه طلبی اسلامی در فرانسه لازم است ، باعث انتقاد گسترده جامعه مسلمانان در سال گذشته میلادی شد.

 

سه سازمان اسلامی در فرانسه این منشور را محکوم کرده و گفته اند که این منشور خطر تضعیف پیوندهای اعتماد و همچنین تضعیف عزت مسلمانان را در پی دارد.

کد خبر 1055825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha