احتمال اینکه ماه مبارک رمضان ۳۰ روزه باشد وجود دارد

طیب طاهر با بیان اینکه در حال حاضر هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نیست و احتمال اینکه ماه رمضان ۳۰ روزه باشد وجود دارد گفت: در کشورهای همسایه هم وضع هلال ماه کاملا شبیه به ایران است.

«رضا طیب طاهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: هلال ماه شوال در غروب روز (چهارشنبه ۲۹ رمضان) به دلیل وجود پارامترهای فاز و درخشندگی کم در حدود ۰۰/۶۶ درصد، قرار گرفتن ماه در اوج مداری و ارتفاع پایین، در کل کشور فقط با چشم مسلح و ابزار قوی و در مناطق مرتفع و یا کوهستانی قابل رؤیت است.

 

دبیر علمی ستاد استهلال استان خوزستان افزود: این هلال در حد رؤیت با چشم عادی نبوده و با چشم غیرمسلح نیز قابل رؤیت نیست و برای کسانی که ملاک رؤیت آنها، رؤیت با چشم غیرمسلح است، ماه رمضان ۳۰ روزه خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در کشورهای همسایه هم وضع هلال ماه کاملا شبیه به ایران است تصریح کرد: در استان خوزستان با توجه به شرایط جوی فعلی، این هلال به دلیل پارامترهای ضعیف ذکر شده، غیرقابل رؤیت است مگر اینکه در روز چهارشنبه شاهد رخداد یه معجزه جوی باشیم تا افق فاقد هرگونه غبار و ابر شود.

 

طیب طاهر ابراز کرد: در کل کشور، به جز بخش های کمی، شرایط جوی، ابری، نیمه ابری و در برخی مناطق همراه با بارندگی خواهد بود و اگر گزارشات رؤیت هلال شوال با ابزار، در غروب روز چهارشنبه در کل کشور به حد کفایت نرسد و برای مقام معظم رهبری اطمینان بخش نباشد، احتمال ۳۰ روزه شدن ماه رمضان خواهد بود.

 

وی در پایان یاد آور شد: همه گروه های رصدی تلاش خود را خواهند کرد و به دنبال رؤیت این هلال بسیار سرسخت خواهند بود.

 

کد خبر 1056017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha