پویش ملی « الف ب ایران» باعث رونق در حوزه آب در کشور شد

خادمی با اشاره به اینکه پویش ملی« الف ب ایران» باعث رونق طرح های حوزه آب شد، گفت: دو سد کمندان و تاج امیر لرستان آماده آبگیری هستند .

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی» امروز در مراسمی، اظهار داشت: پویش هفتگی « الف ب ایران» از اقدامات خوب وزارت نیرو در دولت دوم تدبیر و امید است.

 

استاندار لرستان افزود:  پویش هفته ای ((الف_ب_ایران)) که طرحی ارزشمند و اساسی است و باعث  ایجاد تعداد زیادی از پروژه ها در کشور شده تقدیر کرد.

 

وی از آبگیری دو سد در استان لرستان خبرداد و بیان کرد: با حمایت های وزارت نیرو دو سد کمندان و سد تاج امیر آماده آبگیری هستند .

 

خادمی تصریح کرد: اگر این دو پروژه در لیست پروژه های افتتاحی قرار گیرد می توانیم یک سری اشکالات جزئی و نقدینگی آن را حل کرده و با تلاش همکاران جنابعالی این دو سد را تا خرداد یا تیر ماه به نتیجه برسانیم که آثار خیلی خوبی برای استان لرستان خواهد داشت.

 

 

 استاندار لرستان همچنین با قدر دانی از اقدامات شرکت توزیع برق لرستان و شرکت برق منطقه ای باختر گفت: به همت این عزیزان نیازهای انرژی استان و کار حفظ و نگهداری شبکه موجود به خوبی انجام شده و هر جا نیاز به توسعه است در کنار مردم ،کارآفرینان و صنعتگران بوده اند بطوری که هیچ مشکلی از این بابت در استان لرستان نداشته ایم و علاوه بر آن کار سخت و سنگین بازسازی خسارات ناشی از سیل را به خوبی  انجام داده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.  

 

خادمی افزود: شروع  طرح بازسازی شبکه های روستایی و برق رسانی به مناطق عشایری طرحی ارزشمند برای استان لرستان است زیرا هم پراکندگی روستایی و هم دارای مناطق عشایری بوده و قاعدتاً جزء  استان‌های هدف این طرح خواهد بود که بیشترین منافع را برای استانهایی مثل لرستان خواهد داشت.

 

استاندار لرستان به ضرورت برق رسانی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت :به نظر می‌رسد امروزه روستائیان به زعم گذشته  فقط یک روشنایی معمولی را نمی‌خواهند  بلکه برای کارهای اقتصادی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری نیازمند انرژی هستند بنابراین بحث بازسازی شبکه ها خیلی لازم و ضروری است.

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در لرستان حدود هزار میلیارد پست در دست احداث  داریم و از وزیر محترم نیرو می خواهیم با عنایت به اینکه با تزریق اعتبارات امکان نتیجه دهی در همین دولت وجود دارد دستورات لازم را در این زمینه صادر نمایند.

 

 وی افزود: در سیل ۹۸ استان لرستان در زمینه تجهیزات بشدت دچار مشکل شده که ضرورت دارد شرکت برق استان از نظر خودرو ،جرثقیل و سایر تجهیزات حمایت شود . 

کد خبر 1056028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha