توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه «مرحمت پناه آقا باباخان» در شیراز

نبوی گفت: از محل موقوفه «مرحمت پناه آقا باباخان» در ماه مبارک رمضان امسال، یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان شیراز توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید حمیدرضا نبوی»، امروز (چهارشنبه 22 اردیبهشت) با اشاره به اقدامات موقوفه «مرحمت پناه آقا باباخان» در جمع مجازی خبرنگاران گفت: از محل موقوفه «مرحمت پناه آقا باباخان» در ماه مبارک رمضان امسال، یک هزار و 200 بسته معیشتی میان نیازمندان شیراز توزیع شد.

متولی موقوفه «مرحمت پناه آقا باباخان» ادامه داد: ارزش هریک از این بسته های معیشتی 750 هزار تومان و شامل 10 کیلوگرم برنج مرغوب ایرانی، روغن مایع، رب گوجه فرنگی، حبوبات، ماکارونی، ماسک بوده است.

وی اضافه کرد: از محل این موقوفه پنج تن برنج و 2 و نیم تن مرغ به عنوان ارزاق بیمارستانی به بیمارستان های مقابله با کرونا مانند بیمارستان های موقوفه نمازی، شهید فقیهی و پیوند اعضا اهدا شده است.

نبوی با اشاره به تاریخچه این موقوفه بیان کرد: مرحوم « باباخان» حدود ۲۰۰ سال قبل به دلیل عشق به خاندان اهل بیت(ع) با داشتن هشت فرزند، تمام اموال و دارایی خود را برای ترویج فرهنگ شیعه و زنده نگه داشتن راه حضرت سیدالشهدا(ع) در راه امام حسین (ع) وقف کرد.

وی ادامه داد: از این مرحوم موقوفاتی همچون حوزه علمیه «آقا باباخان» جنب بازار «وكیل»، مسجد «آقا باباخان» در خیابان «زند باریک»، حمام «آقا باباخان» و سرای «آقا باباخان» جنب سرای «مشیر» باقی مانده است.

متولی موقوفه «مرحمت پناه آقا باباخان» عنوان کرد: اطعام و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، خرید وسایل عزاداری، چاپ كتاب مراثی، كمک به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) و روشنایی حرم حضرت سیدالشهدا(ع) از نیات این مرحوم است و به دلیل محدودیت در برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) به دلیل کرونا، از سال گذشته عمده اجرای نیت این موقوفه با مجوز نماینده ولی فقیه به تهیه و توزیع بسته های معیشتی ویژه نیازمندان و حمایت از مراکز درمانی خط مقدم مقابله با کرونا اختصاص داده شده است.

 

کد خبر 1056128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha