هنری که در خدمت ترویج مفاهیم دینی است باید حمایت شود

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: زمانی که هنر در خدمت ترویج مفاهیم دینی و عرفانی باشد در قالب‌های مختلف آن شعر، نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، فیلم، عکس، نمایش باید مورد استفاده و حمایت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با حضور در پردیس سینمایی بهمن سنندج ضمن بازدید از این مجموعه در آیین رونمایی از آلبوم موسیقی عرفانی ذکر ودف نیز حضور پیدا کردند.

 

وی با تقدیر از رئیس حوزه هنری کردستان گفت: پردیس سینما بهمن سنندج یک مجموعه آبرومند، فاخر وبسیار شایسته‌ای است که قابلیت‌های لازم الگو قرارگرفتن درسایر نقاط کشور را دارد.

 

وی گفت: سالن‌های متفاوت با کاربری‌های مختلف، استودیو صدا و دوبله، گالری، سینمای کودک، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی هنر، کافی شاپ، نمازخانه، کلاس‌های آموزشی، خانه کارتون و کاریکاتور و جذابیت‌های بصری به کار گرفته شده در معماری ساختمان توجه هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: انسان گاهی به جاهایی برای بازدید مراجعه می‌کند می‌بیند که در آن مکان هزینه شده است اما جذابیت ندارد و کار به نحو احسن انجام نگرفته است اما در این مجموعه از منابع به نحو احسن و اکمل استفاده شده که نشان از مدیرت خوب جناب مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان و تلاش همکاران حوزه هنری است.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی این مکان را نمونه‌ای بسیار خوب برای نشان دادن خدمات نظام عنوان کرد و گفت: آنچه که در کنار توجه صورت گرفته به استفاده درست از منابع باید به آن هم اشاره کرد، انجام آن در سخت‌ترین شرایط تحریم و مشکلات کشور است.

 

وی حوزه هنری را از رویش‌های بسیار خوب انقلاب نام برد و افزود: مهمترین چیزی که می‌تواند یک مطلب را ثابت کند وجود آن چیز است و همین فضا و مدیریت جهادی و انقلابی حاکم برآن مؤید این مطلب است.

 

وی به دیگر کارهای حوزه هنری اشاره کرد و گفت: اواخر شهریور در اولین سفری که به شهرستان‌های استان داشتم در سقز از پردیس سینمایی در حال ساخت توسط حوزه هنری بازدید کردم و امروز با دیدن تصاویر به روز شده این سینما با پیشرفت 95 در صدی که ان‌شاء‌الله در یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد شاهد همین اتفاقات خوب هستیم و نشان از دغدغه مندی مسئولان حوزه هنری است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به وضعیت امروز جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در این موقعیت باید برای ارائه مطالب دینی و نشان دادن شایستگی‌های آرمان‌های نظام و انقلاب از جذابیت‌ها استفاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام پوذرهبی هنر را یکی از جذابیت‌های مهم عنوان کرد و افزود: زمانی در مشهد مقدس در یک جلسه‌ای خواستیم زیبایی‌های دین را بر شماریم آنهم با این محدودیت های ظاهری، روزه گرفتن، نماز سر وقت خواندن، گناه نکردن و ... 

 

وی اضافه کرد: در زمان حضرت رسول اکرم(ص) پیامبر نه پول داشتند نه قدرت و نه ابزار امروزی هنر و ... اما ایشان با قدرت جذابیت رفتاری و عملی خود توانستند در دلها رسوخ کنند و پیام وحی را منتقل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به قرائت زیبای قاری برنامه اشاره کرد و گفت: صوت و لحن زیبای این قاری جوان برگرفته از لحن وصوت مصطفی اسماعیل که به زیبایی سوره بلد را قرائت کردند دل هر شنونده ای را جذب خود می‌کند و این زیبایی و هنر قرآن است.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به دوران کرونا و محدودیت‌های آن افزود: این دوران به زودی همچون دیگر دوره های سخت در طول دوران تاریخی به پایان می‌رسد و باید تلاش کنیم از این دوران رخوت برای دوره بعد از آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و از همین الان برای آن زمان مسیر مشخص جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه را آماده کنیم.

 

وی به آلبوم «ذکر و دف» نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که هنر در خدمت ترویج مفاهیم دینی و عرفانی باشد در قالب‌های مختلف آن شعر، نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، فیلم، عکس، نمایش باید مورد استفاده و حمایت قرار گیرد.

 

در این مراسم ضمن اهدای لوح تقدیر به عوامل تولید آلبوم ذکر و دف از این آلبوم رونمایی شد.

کد خبر 1056170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha