مقاومت فلسطین؛ ضعف سیستم دفاع گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را آشکار کرده است

رویوران با بیان اینکه مقاومت فلسطین؛ ضعف سیستم دفاع گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را آشکار کرده است، افزود: بیشتر موشک‌های شلیک شده با گذشتن از سامانه دفاعی گنبد آهنین؛ به مناطق اشغالی اصابت کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسین رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه و غرب آسیا شب گذشته (چهارشنبه 22 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه صهیونیست‌ها می‌خواهند امتیاز‌هایی که در زمان ترامپ گرفتند؛ تثبیت کنند، گفت: آنها می خواهند فلسطینیان را از قدس آواره و اهداف خود را در این منطقه محقق کنند.

 

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها می‌خواهند بخش غربی و شرقی قدس به یکدیگر ملحق شود، افزود: بر این اساس روز اشغال قدس را در مسجدالاقصی جشن گرفتند.

 

رویوران با اشاره به اینکه بیت المقدس هویت فلسطین است، گفت: مقاومت به جای امت فلسطین از قدس دفاع می‌کند. مردم فلسطین همه بر اساس هویت واحد وارد عرصه شده اند و حتی در نیویورک تظاهرات بزرگی به نفع فلسطینیان برگزار شد.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه و غرب آسیا با بیان اینکه مقاومت فلسطین؛ ضعف سیستم دفاع گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را آشکار کرده است، افزود: بیشتر موشک‌های شلیک شده با گذشتن از سامانه دفاعی گنبد آهنین؛ به مناطق اشغالی اصابت کرده است.

 

رویوران با تاکید بر اینکه این معادله جدیدی است که صهیونیست‌ها فهمیده اند نمی‌توانند در قدس و مسجدالاقصی هر جنایتی را مرتکب شوند، گفت: صهیونیست‌ها از قدرت مقاومت فلسطین غافلگیر شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین ابزار برای مقابله با موشک؛ گنبد آهنین است، افزود: در حملات مقاومت آسیب پذیری این سامانه مشخص شد و صهیونیست‌ها به دلیل ضعف مقابله با موشک‌های مقاومت دست به دامان مصر برای برقراری صلح شده اند.

 

رویوران بر این نکته تاکید داشت که به نفع مقاومت نیست که آتش بس را بپذیرد و اکنون بین فلسطینیان در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی وحدت و یکپارچگی ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه جامعه صهیونیست به ارتش خود متکی است، افزود: این در حالی است که اکنون که این ارتش شکست خورده است، جامعه صهیونیستی نیز از نظر روانی از هم می‌پاشد.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه و غرب آسیا با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌هایی که با رژیم صهیونیستی سازش و دشمنی با ایران را جایگزین دشمنی با صهیونیست‌ها کردند؛ انتظار داشتند رژیم صهیونیستی از آن‌ها دفاع کند، افزود: اما می‌بینند که صهیونیست‌ها نمی‌توانند از خودشان هم دفاع کنند.

 

رویوران با تصریح این نکته که به طور قطع پس از پایان این نبرد؛ اوضاع به نفع فلسطین خواهد بود و صهیونیست‌ها در رفتار خود در قدس و مسجدالاقصی تجدید نظر می‌کنند، تاکید کرد: صهونیست‌ها در این نبرد اعلام کرده اند در پی جنگ زمینی نیستند، زیرا ایستادگی مردم غزه و قدرت مقاومت؛ بسیاری از انتخاب‌های آن‌ها را از بین برده است.

کد خبر 1056267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha