حوزه، به نیاز جامعه پاسخ می دهد

حجت الاسلام معنوی تولید و انتشار کلیپ های معنوی و پوسترهای گرافیکی در سطح شبکه های مجازی را پاسخی به نیاز جامعه توسط حوزه علمیه در هنگام شیوع بیماری کرونا عنوان کرد.

حجت الاسلام 《سید ابوالحسن معنوی》 به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گلپایگان در خصوص کلیپ های منتشر  شده مذهبی در ایام ماه رمضان در فضای مجازی گفت:  شیوع بیماری کرونا سبب بسته شدن  مساجد و تعطیلی مجالس مذهبی شده است و  از این رو مردم درخواست داشتند که بعضی معارف به صورت مختصر گفته شود.
مدیر حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی کلیپ های منتشر شده را حاوی معارف مورد نیاز یا مرتبط به ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: این کلیپ ها شامل یک مساله شرعی، یک نکته از ماه مبارک رمضان، آیات و روایات مانند توحید و امامت و درس های روزه است.
وی به پوسترها و گرافیک ها برگرفته از کتاب عالی ترین مکتب اخلاق آیت الله صافی گلپایگانی در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: مردم به معارف نیاز دارند که باید از جایی تامین شود که مورد اعتماد آنها باشد و حوزه علمیه مورد اطمینان مردم است و لذا حوزه به نیاز مردم پاسخ گفته است.


حجت الاسلام معنوی از بازخورد مثبت در میان جوانان سخن گفت و تاکید کرد: حوزه علمیه در همه ایام و ادوار تاریخ، نیاز مردم را به خوبی در جامعه شناسایی می کند و با توجه به نیاز ها تولیدات داشتند که گاهی با مبلغ حضوری و گاه مانند امروز در فضای مجازی تامین می شود.
مدیر حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه همواره در حال کار هستند و یاد آوری کرد: هدف آموختن امری است که نیاز دنیا و آخرت مردم را برطرف کند.
وی از حضور طلبه های حوزه آیت الله گلپایگانی و مبلغان قم در فضای شاد مدارس و کانالهای شبکه های مجازی مساجد، خبر داد.
به گزارش شبستان، کلیپ های کوتاه معرفتی در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان ، برای اولین بار در سطح فضای مجازی شهرستان گلپایگان منتشر شد و سعی کرد معارف اسلامی در هنگام تعطیلی مساجد و مجالس مذهبی به مردم برساند.

کد خبر 1056473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha