صنعت نفت را از ملی شدن به مردمی شدن تبدیل کنیم

وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور گفت: معتقدم باید صنعت نفت را از ملی شدن به مردمی شدن تبدیل کنیم و مردم خودشان سهام دار شرکت ملی نفت باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید شمس الدین حسینی پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل شرایط خاص کشور احساس کردم این شانس را به عنوان یک اقتصاددان به خودم بدهم که در عرصه اجرایی کشور حضور یابم.

 

وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد گفت: من به عنوان سرباز آمدم تا مشکلات را حل کنم و در این راه نیز مصمم هستم. 30 سال است که عمر خود را صرف علم اقتصاد کردم. معتقدم که می توانم با به کار بردن این علم بخشی از مشکلات اقتصادی را حل کنم.

 

وی تاکید کرد: ما هر سال کشور را با بدهی بیشتر و استقراض از سیستم بانکی و مردم اداره می کنیم. رشد نقدینگی ما بالا است و هیچ گاه در سال های اخیر از وضعیت رکود خارج نشدیم. تورم ما نقطه به نقطه 50 درصد است، درآمد سرانه ما 34 درصد کاهش یافته است و همه اینها یعنی اینکه سفره مردم کوچک شده است.

 

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه هدف اصلی ام اصلاح امور اقتصادی کشور است، تصریح کرد: من معتقدم نظام حکمرانی اقتصادی کشور باید تغییر کند و مردم در ثروت و درآمد کشور سهیم باشند. صنعت نفت را از ملی شدن به مردمی شدن تبدیل کنیم تا مردم خودشان سهام دار شرکت ملی نفت باشند و از افزایش قیمت نفت بهره مند شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم باید صندوق ثروت ملی را ایجاد کنند و خودشان صاحب این صندوق باشند.

کد خبر 1056639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha