آغازعملیات احداث فضای پارک باغ ایرانی و محوطه پیکره مقاومت مردم کردستان در سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات احداث فضای سبز پارک دو هکتاری به سبک باغ ایرانی و محوطه پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در آبیدر سنندج خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار مترمربع فضای سبز و گل کاری در حال احداث است.

آسوز شعبانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: نصب بزرگترین کشور تحت عنوان پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در دامنه پارک جنگلی آبیدر و همچنین عملیات احداث پارک دو هکتاری موسوم به باغ ایرانی در سال گذشته آغاز شد.

 

وی اظهار کرد: عملیات محوطه‌سازی این دو طرح توسط سازمان عمران شهرداری در حال اجرا است.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات احداث فضای سبز پارک دو هکتاری موسوم به باغ ایرانی و محوطه پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در سنندج خبر داد و گفت: بیش از 4 هزار مترمربع فضای سبز و گل کاری در این محدوده احداث می‌شود.

 

شعبانی افزود: برای اجرای عملیات احداث فضای سبز از گونه‌های مختص به باغ ایرانی شامل چنار، سرو شیراز، کاج، ژینگوا، یاس امین الدوله، کاج موگو، بید مجنون، یاس پروین، کاج ستاره‌ای و غیره استفاده می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: احداث آبنما و استفاده از گونه‌های سایه‌انداز و مقاوم در مقابل باد با توجه به سطح ارتفاع و مقاوم در برابر کم آبی و گونه‌های بومی شامل افرا، زبان گنجشک، ارغوان وغیره برای اجرای عملیات فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

 

وی عنوان کرد: پس از اتمام عملیات احداث فضای سبز نسبت به نصب مبلمان پارکی در محدوده این دو طرح اقدام خواهد شد.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج بیان کرد: دور تا دور محوطه پارک دو هکتاری باغ ایرانی با استفاده از نسترن، آبشار طلایی و گل های فصلی و غیره آراسته خواهد شد.

 

آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان در سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج همچنین از آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با استفاده از سم حشره کش پالیزین خبر داد و اظهار کرد: این سم‌بر با پایه ارگانیک است  که  هیچ زیانی از لحاظ زیست محیطی نداشته  و برای شهروندان نیز هیچگونه آسیبی در برنخواهد داشت.

 

شعبانی عنوان کرد: عملیات سمپاشی بهاره در راستای جلوگیری از طغیان شته، حذف آلاینده‌ها، کنترل آفات گیاهی و سلامت درختان، بهبود شادابی و رشد درختان و محافظت از محیط زیست انجام می‌شود.

 

وی بیان کرد: به منظور حفظ و نگهداری درختان در مقابل هرگونه آفات؛ عملیات سمپاشی بهاره هرساله در چند مرحله انجام خواهد شد.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر سنندج خبر داد و اعلام کرد: عملیات سمپاشی با رعایت کامل اصول ایمنی و فنی انجام می‌شود.

 

شعبانی عنوان کرد : در سم پاشی درختان  از سم حشره کش پالیزین  که  بر پایه ارگانیگ است استفاده می‌شود  که  هیچ زیانی از لحاظ زیست محیطی نداشته  و برای شهروندان نیز هیچگونه آسیبی در برنخواهد داشت.

 

وی یادآور شد: مرحله نخست سم پاشی درختان سطح شهر در اواخر اسفند ماه سال گذشته انجام شد.

 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: عملیات سمپاشی بهاره به مدت 10 روز توسط واحد فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این شهرداری انجام خواهد شد.

 

شعبانی با بیان اینکه عملیات سمپاشی از ساعت 24 شب  الی 6 صبح انجام می شود از  شهروندان در خواست کرد:  از باز کردن پنجره‌های مشرف به معابر اصلی و پارک کردن خودرو در زیر درختان خودداری نمایند.

کد خبر 1056640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha