واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در گیلان آغاز شد

حیدرزاده از آغاز واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در شهرها و روستاهای گیلان خبر داد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(شنبه، ۲۵ اردیبهشت ) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنا بر اولویت و اعلام وزارت بهداشت واکسیناسیون کرونا ویروس ادامه دارد اظهار کرد: واکسیناسیون شهروندان ۷۰ سال به بالا در روستا‌های گیلان و ۷۵ ساله‌ها در شهر‌ها از امروز ( ۲۵ اردیبهشت ) آغاز شد. 

 



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در بیشتر شهر‌ها و روستا‌ها پرونده الکترونیک این افراد در اختیار حوزه بهداشت قرار دارد گفت: از مرکز بهداشت با این افراد تماس تلفنی گرفته شده و در روز و ساعت مشخص برای تزریق واکسن کرونا اقدامات لازم انجام می شود‌.

 



حیدرزاده از افراد بالای ۷۰ سال که تاکنون با آن‌ها تماس گرفته نشده خواست به سایت سلامت به نشانی الکترونیکی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

 

*بستری  ۷۲ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی گیلان

وی در ادامه در تشریح وضعیت بیماران کرونایی استان از بستری ۴۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: ۱۰۴ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند که ۹ نفرشان امروز به آی سی یو منتقل شدند.

 


وی با اشاره به شکنندگی وضعیت کرونایی گیلان تصریح کرد: تنها راه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک، رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی است.

 



حیدرزاده در پایان با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تصریح کرد: استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین راهکار مقابله و کنترل این بیماری است. 

کد خبر 1056646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha